maandag 10 juni 2013

Concealer battle


Er bestaan verschillende soorten concealers, maar wat vind ik ervan? Concealer gebruik ik voornamelijk om donkere kringen weg te werken of eventueel roodheden rond de neus te neutraliseren.

Voor mij moet een concealer aan enkele voorwaarden voldoen om goed genoeg te zijn, namelijk:
- niet in de fijne lijntjes zitten of gaan accentueren;
- het einde van de dag halen of niet vervagen;
- het kleur moet natuurlijk staan.
- medium dekking, je concealt toch om iets te verbergen?

en nog enkele praktische feiten en overwegingen:
- hoeveelheid & prijs: aantal ml & euro's;
- opnieuw investeren als het huidig exemplaar op is?

Deze post behandelt zes concealers:
  • Catrice Allround concealer
  • Essence Stay All Day Long-Lasting concealer in 20 Soft Beige
  • Essence Stay Natural concealer in 03 Soft Nude
  • Garnier Roll-On Anti-Dark Circles concealer in Light
  • Garnier Roll-On Anti-Dark Circles concealer in Medium
  • Maybelline Dream Lumi Touch Highlighting concealer in 02 Nude
  • Maybelline Fit Me concealer in 10

  • Catrice Allround concealer
Deze concealer bezit vijf kleurtjes: groen, rood en drie beiges. Groen zou roodheden neutraliseren, rood zou donkere kringen bedekken, de drie beiges zouden imperfecties neutraliseren. De consistentie vind ik aan de creamy kant, waardoor ik het gevoel heb dat die de neiging heeft om in de fijne lijntjes te gaan zitten. Naar mijn gevoel vervaagt deze concealer naar het einde van de dag toe. Het groen en roze probeerde ik te gebruiken, maar het is precies niets voor me. Ik moet er sowieso nog een ander kleurtje over doen, en dat ontzie ik me meestal dus laat ik die links liggen. De beiges kan ik gemakkelijk onderling mengen om het perfecte kleur te creeeren. Ook al vind ik dat het middelste kleur het meest aansluit bij mijn huidskleur. Op zich vind ik de dekking licht tot medium, niet genoeg naar mijn wensen. Ik vind ook dat het product niet zo zuinig in gebruik is. Ik raakte al pan bij de middelste beige kleur en heb de concealer misschien een weekje gebruikt. Je krijgt misschien 6gram product en vijf keurtjes, maar als je enkel eentje gebruikt, vind ik zo een palet overbodig. De prijs herinner ik me niet maar vermoed dat het rond de 4 euro is ongeveer. Deze zal ik waarschijnlijk wel opgebruiken maar niet opnieuw kopen.


  • Essence Stay All Day Long-Lasting concealer in 20 Soft Beige
Deze concealer heeft een soort sponsapplicator. Op zich vind ik het niet enorm hygienisch werken, maar de applicator werkt eigenlijk wel fijn om het product te doseren en te verspreiden om dan subtiel met de ringvinger in de huid te kloppen. De formule is aan de dikke kant en maar kruipt niet in de fijne lijntjes. De dekking vind ik licht tot medium. Ik heb niet het gevoel dat deze concealer het einde van de dag haalt. Het kleur vind ik anderzijds wel goed passend onder de ogen. De flacon bevat 7ml en kost rond de 2euro. Deze concealer koop ik waarschijnlijk niet opnieuw omdat ik andere bezit die ik aangenamer vind. *review*


  • Essence Stay Natural concealer in 03 Soft Nude
Deze concealer heeft een kwastje. Op zich vind ik het niet enorm hygienisch werken, maar de kwastje werkt eigenlijk wel fijn om het product te doseren en te verspreiden om dan subtiel met de ringvinger in de huid te kloppen. De formule is aan de vloeibare kant en maar kruipt niet in de fijne lijntjes. De dekking vind ik erg licht. Naar mijn gevoel blijft deze kleur net zolang zitten als ik 's ochtends de ontbijttafel verlaten heb. Los van alle negativiteit, vind ik het kleur anderzijds wel goed passend onder de ogen. De flacon bevat 1,5ml en kost rond de 2euro. Deze concealer koop ik absoluut niet opnieuw. *review*


  • Garnier Roll-On Anti-Dark Circles concealer in Light en Medium
Deze concealer heeft een soort metalen bolletje. Op zich vind ik het niet enorm hygienisch werken. Daarbij duurde het eventjes tegen ik het onder de knie had hoe en hoeveel ik moest doseren. Enthousiast rollen voelt enorm goed en verfrissend aan, maar dan heb je ook een concealerhoeveelheid voor twee weken onder je ogen plakken. Enkele stipjes volstaan, zoals je een 'gewone' applicator zou gebruiken, om dan met de ringvinger in de huid te kloppen. De formule is erg vloeibaar maar kruipt niet in de fijne lijntjes. Toch vind ik deze concealer medium dekkend. Tegen het einde van de dag heb ik het gevoel dat de concealer er net zo goed uitziet als toen ik die had aangebracht. Er zijn helaas maar twee kleuren beschikbaar: Light en Medium. Light vind ik perfect voor in de winter, Medium voor na het zomerverlof. Helaas gaat geen van beide echt goed voor de tussenseizoenen. De flacon bevat 15ml en kost rond de 11euro. Deze concealer koop ik waarschijnlijk wel opnieuw.


  • Maybelline Dream Lumi Touch Highlighting concealer in 02 Nude
Deze concealer heeft een kwastje. Op zich vind ik het niet enorm hygienisch werken, maar het kwastje werkt eigenlijk wel fijn om het product te doseren en te verspreiden om dan subtiel met de ringvinger in de huid te kloppen. De formule is aan de vloeibare kant, toch dekkend genoeg en kruipt niet in de fijne lijntjes. Tegen het einde van de dag heb ik het gevoel dat de concealer er net zo goed uitziet als toen ik die had aangebracht. Het kleur vind ik perfect voor onder de ogen aan te brengen, alsook rond de neus. Tevens heb ik het gevoel dat het ietwat oplicht. Op de verpakking staat niet hoeveel product er in de verpakking zit, maar ik vermoed dat het om 1,5ml gaat, niet veel op zich, maar door het kwastje werkt deze vrij zuinig. De kostprijs bedraagt rond de 10 euro. Deze behoort tot mijn favorieten en koop ik hoogstwaarschijnlijk opnieuw.


  • Maybelline Fit Me concealer in 10
Deze concealer heeft een soort sponsapplicator. Op zich vind ik het niet enorm hygienisch werken, maar de applicator werkt eigenlijk wel fijn om het product te doseren en te verspreiden om dan subtiel met de ringvinger in de huid te kloppen. De formule is aan de vloeibare kant, maar toch erg dik en dekkend genoeg en kruipt niet in de fijne lijntjes. Tegen het einde van de dag heb ik het gevoel dat de concealer er net zo goed uitziet als toen ik die had aangebracht. Het kleur vind ik aan de gele kant en sluit perfect aan op mijn huidskleur. Voor onder de ogen verkies ik wel een ietwat lichtere tint. Deze gebruik ik dan ook voornamelijk om een rood puistje aan te stippen en te verdoezelen. Het flacon bevat 6,8 ml product wat ik vrij veel vind, de kostprijs bedraagt rond 8,50 euro. Als deze concealer ooit op geraakt, koop ik die waarschijnlijk wel opnieuw.




Besluit
Alle besproken concealers beschouwend, vind ik beide van Essence eigenlijk maar niets en Catrice eerlijk gezegd ook ontoereikend. Ik ben meest fan van Maybelline Dream Lumi Touch Highlighting concealer in 02 Nude. Het kleur sluit ook het best aan op mijn lentetint. Voorheen gebruikte ik Garnier Roll-On Anti-Dark Circles concealer in Light als mijn huid op zijn bleekst was, en in Medium als mijn huid op zijn donkerst was. 's Ochtends breng ik aldus een van deze drie vlug aan onder mijn ogen en eventueel langs mijn neusvleugels. Als ik wat meer dekking nodig heb, breng ik eerst een dun laagje Maybelline Fit Me concealer in 10 aan. Deze draag ik niet vaak alleen gezien het kleur echt aansluit op mijn huidskleur en dus niet echt een 'brightening' effect heeft, wat ik onder de ogen wel waardeer. Ik ben dus het meest fan van Garnier en Maybelline. Mijn eerstvolgende concealer zal toch van L'Oreal zijn. Hun kwast-concealers spreken me enorm aan maar tot nu toe vond ik nog geen legitimatie om nog een concealer aan te schaffen als ik deze die ik in mijn bezit heb zo graag gebruik.