donderdag 25 oktober 2012

Essence eyeshadow 35 Party All Night

Telkens ik nood heb aan een complimentje, draag ik deze oogschaduw. Deze is dan ook een favoriet van me, daarom zal ik er een heel artikel aan wijden. Dames en heren, dit is 'm: Essence 35 Party All Night:



Dit is mijn all time favoriete oogschaduw mono. De Naked en Naked2 paletjes zijn mijn favoriete oogschaduwpaletjes. Het kleur is prachtig als je het over je hele ooglid draagt met wat mascara. In een complexere ooglook staat die natuurlijk ook wel fantastisch. Ik kies ervoor om enkel dit kleurtje alleen over het gehele ooglid te dragen. Met een veeg ben ik zo klaar en kan ik de deur uit. Het kleur komt  tevens zo ook het meest tot zijn recht en laat mijn ogen het meest spreken. Het is een erg subtiel, precies duochroom, shimmer kleurtje. Op de achterkant van de verpakking staat er dat het een metallic effect heeft.  


Ik breng mijn oogschaduw normaal altijd met kwasten aan, maar deze mono is daar een uitzondering op. Als ik deze met een kwast aanbreng, is het kleur precies anders. Het kleur heeft dan lichtjes een grijze en koele ondertoon. Met mijn vinger kan ik het poeder precies wat beter in mijn huid werken. Het kleur heeft dan precies een warmere gloed en nijgt meer naar goud of brons. Dit verschil is erg subtiel, maar het is wel degelijk zichtbaar. Misschien heeft dit ook te maken met lichaamstemperatuur of de vochtigheid, die een kwast niet heeft en een vinger wel? Geen idee maar voor dit exemplaar krijg ik met mijn vingers het beste resultaat. Dit klinkt hier waarschijnlijk enorm weird maar is de enigste verklaring die ik ervoor kan bedenken. Het effect verschilt ook naargelang hoeveel laagjes je aanbrengt. Bij een tot twee laagjes, zonder oogschaduwbasis, krijg je een heel erg natuurlijk effect. Precies my-colour-but-better effect, een verzorgd maar niet over-the-top oogmake-up, net dat tikkeltje meer in je gezicht, die extra subtiele dimensie ... Indien je een oogschaduwbasis gebruikt en het kleur opbouwt, dan pas komt het metallic effect naar boven en is deze oogschaduw een pak feller. Wat een veelzijdige mono...
De houdbaarheid is tevens fantastisch, met of zonder oogschaduwbasis.


Op mijn huid ziet die er absoluut niet uit zoals in de pan. In de pan is het precies een gouden  shimmer oogschaduw. Op mijn huid is het meer een bronze-taupe-gouden-naturel-nude kleurtje.
Het oogschaduw is heel sterk gepigmenteerd. Het poeder is precies een beetje aan de cremerige kant en brengt heel erg makkelijk en apart aan. Deze mono vind ik dan ook precies anders dan alle andere van Essence.


Hieronder enkele swatches onder verschillend lichtinval:



Voor de foto's heb ik het kleur opgebouwd. Indien je een tot twee veegjes zou aanbrengen, zou het een pak subtieler en neutraler, maar toch fancy effect geven. 

O ja, en nog een pluspunt, deze is extreem budget vriendelijk. De weggeefprijs (=kostprijs) bedraagt amper 1,69euro. In ruil krijg je 2,5gram product. Deze prachtige mono maakt deel uit van het vaste assortiment. Essence is verkrijgbaar in het Kruidvat, het hele jaar rond.

Heb jij ook zo een favoriete mono? Een favoriet fool proof kleurtje waar je mee in no time up and running bent?