donderdag 11 oktober 2012

Essence Trend Edition: Wild Craft

De nieuwe Trend Edition: Wild Craft van Essence ligt alweer in de schappen. De volledige collectie kan je *hier* bekijken. Ik kocht de duo brush en een oogschaduw mono.




Ik zal het eerst hebben over de duo brush. De duo brush heeft twee uiteinden. Het ene is voor poeder, het andere voor oogschaduw.
Op de verpakking valt het volgende af te lezen:
powder brush - professional powder brush with a rounded, paddle-shaped brush provides even application for a flawless finish.
eyeshadow brush - eyeshadow brush with soft hair for a precise application of loose or pressed eyeshadow.



De haren zijn inderdaad heel erg zacht en voelen erg prettig aan op de huid. Ze zijn net dens en stevig genoeg. Beide uiteinden zijn van dezelfde haren gemaakt. De haren van de poederkwast zijn wel een pak minder dens dan deze van de oogschaduwkwast. Beide kwasten hebben synthetische haren en verliezen geen haren.


De poederkwast is erg aangenaam in gebruik. De haren zijn tegelijk stevig en zacht, en strelen je huid. Persoonlijk gebruik ik geen poeder foundation dus zou ik deze kwast eerder voor andere doeleinden gebruiken. Voor poeder foundation lijkt die kwast me eigenlijk ook ietwat te klein.  Deze kwast zou ik voornamelijk gebruiken om te shapen en te highlighten. De top is namelijk erg dun en fijn waardoor je op een precieze wijze poeder kan aanbrengen. De zachtheid en de geringe dichtheid van de haren zorgt dan weer dat je het poeder vlekkeloos in je huid kan blenden voor een natuurlijk resultaat. Blush aanbrengen zou ook net nog lukken mits wat blendwerk. Ik vind dit een erg multifunctionele kwast.


De oogschaduwkwast heeft een speciale vorm. Deze is erg plat, lang en dun tegelijk. Dit maakt de kwast multifunctioneel. De haren zijn kort, stevig maar tegelijk ultra zacht. Gezien deze kwast erg dun is, is deze perfect om een dun lijntje oogschaduw te tegen de wimperrand of om een oogpotloodlijntje uit te smudgen. Tegelijk is deze erg aangenaam voor het aanbrengen van oogschaduw met de platte, lange kant op het bewegend ooglid, maar ook in de arcadeboog met de dunne uiteinde. Doordat hij relatief dun, klein en stevig is, kan je echt precies gaan werken. Aanvankelijk dacht ik dat het een knoeiboel zou worden, maar ik ben aangenaam verrast. Deze duo brush vind ik dan ook een echte aanrader.


Gezien het een duo brush is, heeft dit zijn voor- en nadelen. Een voordeel is de compactheid. Met deze kwast kan je perfect op reis. De oogschaduwkast is erg veelzijdig, net zoals de poederkwast. Daardoor kan je kostbare valiesruimte besparen met deze ene kwast mee te nemen. Eerlijk, ieder plekje in de valies is goud waard. Een nadeel is dat er geen kwastloos uiteinde is. Daarmee bedoel ik dat je hem niet rechtop in je kwastenbeker kan plaatsen. Ik zou deze  dan ook voornamelijk op reis gebruiken en die telkens in het originele etui terug opbergen om de haren niet te vervormen. 
De duo brush kost 3,39euro.

In deze Trend Edtion waren er ook drie oogschaduw mono's. Een bleke champagne kleur, een khaki kleur en een donker paarse kleur. In de winkel swatchte ik ze alle drie, en ja, ze waren alle drie erg goed gepigmenteerd. De bleke en khaki kleur stonden op mijn verlanglijstje. De paarse zou ik skippen, gezien ik mezelf niet zo rondlopen met zo een kleur. Ik vind het een veel te donker kleur voor mij. Het viel me op dat het bleke kleur, na het swatchen in de winkel, een exacte dupe is van Catrice's 340 Oops... Nude Did it agian!, die ik al heb. Het bleke kleur skipte ik dus ook. Ik kocht enkel de khaki mono.



De khaki mono heet 02 Out Of The Forest. De pan bevat 3gram product en kost 1,89 euro. Dit is een erg veel product voor zo een klein prijsje. Ter vergelijking: Urban Decay bevat 1,5gram product en kost 17euro het kleurtje. De kwaliteit is sowieso beter en de kleuren zijn meestal complexer, maar al bij al blijft het 'maar' oogschaduw.


De pan is voorzien van een erg mooie opdruk. Een streperig effect dat me doet denken aan de schors van een boom. Erg passend bij het Wild Craft thema, vind ik. Leuk dat een budget merk als Essence ook naar voren komt met iets originelers.



Het kleur zelf vind ik prachtig. Ik ben al enkele maanden op zoek naar een gelijkaardige tint. Ik kocht Olive's Garden van de vaste collectie, maar was er erg ontgoocheld in. Het kleur oogde prachtig in de pan, maar het pigment daarvan was erg zwak: bijna onzichtbaar op de oogleden. Daarom was ik erg blij als ik deze in de schappen zag liggen. 

Het khaki kleur heeft een warme, gouden ondertoon. De finish is satin tot shimmer. De structuur is poederig, maar gaat niet onmiddellijk sterk gaan korrelen. De pigmentatie is goed. De tester in de winkel was precies veel beter. Het is eigenlijk niet de eerste keer dat dit me opvalt. De eerste veeg was relatief licht. Voor de swatch-foto's heb ik het kleur moeten opbouwen en drie tot vier keer opnieuw aanbrengen. Gezien het een vrij donker kleur is, vind ik het niet erg om er controle over te hebben en op te bouwen. Dit kleur zal prachtig staan bij een avondlook of een look voor een feestelijke gelegenheid. 



De swatch foto's zijn telkens genomen onder een verschillende lichtinval om een zo realistisch mogelijk resultaat van het kleur weer te geven. 


Al bij al vind ik het een prachtig kleurtje voor een fijn prijsje. Een echte aanrader indien je nog op zoek bent naar een khaki kleur om je stash te vervolledigen.

Beide producten behoren tot een Trend Edition. Deze is tijdelijk verkrijgbaar en ligt nu in het Kruidvat. Dus vooruit met de geit als je nog items van deze collectie wil scoren want op = op. De duo brush kost 3,39euro. De oogschaduw mono kost 1,89euro en bevat 3gram product. Ik ben aangenaam verrast over beide en beveel ze dan ook erg aan.