zondag 7 oktober 2012

Essence Trend Edition: cherry blossom girl

Maandelijks komt Essence met een Trend Edition. Essence, is zoals zusterbedrijf Catrice, een budgetmerk. Naar mijn gevoel zijn sommige producten net iets minder in kwaliteit, en andere net dat tikkeltje beter dan Catrice. Met andere woorden, beide vullen elkaar gewoon erg goed aan.

Van de huidige Trend Edition 'cherry blossom girl' kocht ik de blush en de quattro eyeshadow.





De blush uit de cherry blossom girl TE bevat 9gram product, wat vrij veel is. Zeker veel in de verhouding als we naar de prijs kijken: amper 2,99euro. Deze is verkrijgbaar in 1 kleur, namelijk 01 Asian Sensation. De verpakking is, zoals altijd, van simpel plastiek en voelt OK aan. Net stevig genoeg en niet al te goedkoop.





Er zitten twee kleuren in de pan: een donkerdere koraalachtig kleur, en een lichtere koraalachtige highlighter. Deze zijn subtiele koraalachtige peachy kleuren, zowel de lichte als de donkerdere kleur.
De pigmentatie is niet al te sterk. Voor een blush vind ik dit goed. Je kan zo de kleur naar wens opbouwen. De finish is matte tot satijn. Heel erg subtiel dus. Net zoals de kleuren. 

Tevens is de blus voorzien van een opdruk. Deze is in de vorm van een kersenbloesem.  Prachtig vind ik dit. Alleen is het jammer dat deze niet meer zichtbaar zal zijn als je de blush enkele keren gebruikt hebt.


Rechts het lichter kleur, links het donkerder kleur.
Op deze foto is het omgekeerd: rechts het donkerder kleur, links het lichter kleur.
Zoals je op de swatches kan zien, is deze blush heel erg subtiel en naturel. Deze tovert in no time een gezonde gloed over je gezicht. Je kan hier niet veel fout mee doen gezien je de kleur kan opbouwen naar gelang het effect dat je wenst. Het resultaat is dus vrij natuurlijk.

Deze blush zal, volgens mij, erg goed passen bij gezichtjes met een lichte tot medium kleur. 

De quattro eyeshadow sprak me aan omwille van het ene taupe satin kleurtje en het greige matte kleurtje. Met de twee oranje-tinten zal ik waarschijnlijk niet al te veel doen. Het palet draagt de naam 01 Dreaming Under A Cherry Tree. Dit is de enige oogschaduw in de TE. 
De verpakking voelt aan zoals die van de blush: absoluut niet zo goedkoop als de prijs is. Het ontwerp/formaat is net zoals deze van de quattro's het vast assortiment. 
Het palet bevat 5gram product en kost 2,99euro. 





Gezien de kleuren geen namen hebben, zal ik ze als volgt benoemen en swatchen:
  • licht greige
  • taupe
  • peachy koper
  • oranje

Van links naar rechts: licht greige, taupe, peachy koper, oranje.
Onder de swatches werd geen oogschaduwbasis gebruikt. De pigmentatie verschilt van kleur tot kleur. Licht greige en taupe hebben een vrij zwakke pigmentatie. Deze moesten echt worden opgebouwd. Het peachy koper en oranje zijn net voldoende gepigmenteerd. De structuur is van alle vier aan de poederige kant. De finish van het licht greige is eerder matte, terwijl de andere drie kleuren een satin finish hebben, persoonlijk mijn favoriete finish. 

Licht greige en taupe kunnen perfect voor een nude/neutrale everyday look gebruikt worden. Het peachy koper sluit daarbij aan. Het oranje, anderzijds, is een speciaal kleurtje. Persoonlijk zal ik dit niet gebruiken. Oranje-, roze- en roodachtige tinten rond de ogen, doen mijn ogen vaak lijken alsof ik een stevige huilbui achter de rug heb.

Al bij al ben ik tevreden over beide producten. De blush zou ik aanraden. Lijkt me echt erg flatterend voor huidtinten van licht tot medium. En wie wil nu geen gezonde en subtiele gloed op de wangetjes?
De quattro eyeshadow zou ik niet meteen opnieuw kopen en dus ook niet aanbevelen. Moest de taupe kleur apart verkrijgbaar zijn, zou ik misschien enkel deze aanschaffen.

Deze producten behoren tot een Trend Edition. Deze is tijdelijk verkrijgbaar en ligt nu in het Kruidvat. Zowel de oogschaduw quattro als de blush kosten elk 2,99euro het stuk. De blush bevat 9gram product, terwijl de oogschaduw quattro 5gram bevat.
Dus vooruit met de geit als je nog items van deze collectie wil scoren want op = op.

Tenzij je ergens een Kruidvat filiaal vindt in een gemeente waarvan de bevolking niet zo into beauty is? Ik ken er zo eentje, daar liggen meestal alle producten van vorige edities, afgeprijsd aan 1 euro.