donderdag 21 februari 2013

Essence Concealers


De Collection2000 concealer wordt online overal op handen gedragen: De perfecte donkere kringen verberger.  Helaas wordt Collection2000 al een tiental jaar niet meer in Kruidvat verkocht. Toen ik nog tiener was, kocht ik af en toe iets van Collection2000. Op de coversticks en concealers na, vond ik het merk maar niets. Nu, de Collection2000 budget supertop concealer is niet te verkrijgen bij ons. Dan ging ik maar op zoek naar gelijkaardig materiaal dat wel in de buurt verkrijgbaar is. Ik las enkele goede reviews over een Essence concealer, een soort (wannabe?-) donkere-kringen-killer, dus ging ik die eens proberen.

Ik kocht eerst de Stay Natural concealer, in het kleur 03 Soft Nude. Het is een pennetje met een kwastje aan. De dosering is goed. Bij enkele keren draaien komt er voldoende product uit. Het resultaat is licht dekkend en de finish is natuurlijk, niet cakey dus. Al bij al is het resultaat zoals de naam doet vermoeden: naturel. Ik zie wel een kleine verbetering, maar het effect is eerder toch naturel. Verwaarloosbaar dus. Net zoals de houdbaarheid. Na twee uren valt niets meer te bespeuren van de concealer, enkel erg naturelle donkere kringen.
Essence Stay Natural concealer
Dit kon niet de concealer zijn waar zoveel meisjes tevreden over waren. Toen ik onder een review de comments las, bleek er enorm veel verwarring te zijn over welke concealer het precies ging. Vandaar dat ik de namen nu zo voluit mogelijk probeer te vermelden en zo duidelijke foto's probeer voor te schotelen. De concealer die goed bevonden was, is de Stay All Day Long Lasting concealer. 

De Stay All Day Long Lasting concealer kocht ik in het kleur 20 Soft Beige. De applicator is precies zoals van een lipgloss: met een soort spons applicator.  Ik vind deze concealer absoluut medium dekkend, als het niet meer is. Het resultaat is niet cakey, al moet je wel opletten dat je niet overdoseert, dan zou het wel erg duidelijk en cakey op je huid kunnen liggen. De houdbaarheid vind ik pakken beter dan de Stay Natrual. Op de verpakking staat dat die 16u houdbaar zou zijn. Dat heb ik eerlijk niet gemeten, maar als ik de concealer 's ochtends aandoe, zien mijn te-verdoezelen-en-verdoezelde-plekjes er in de late namiddag of vroege avond er goed verdoezeld uit. Meer heb ik eigenlijk ook niet nodig.
Essence Stay All Day Long Lasting concealer
De Stay All Day Long Lasting concealer zou ik opnieuw kopen, als ik geen beter alternatief ontdekt heb. Voorlopig is het de best dekkende concealer van mijn stash (en goedkoopste). (Stash: Garnier, Catrice, Essence) De Stay Natural vind ik een flauw excuus voor een concealer, en daarbovenop nog eens veel te duur: 1,5ml product voor 2euro. Als je weet dat die van Garnier 15ml bevat en 10euro kost, en vergelijkbaar is met de Stay All Day Long Lasting concealer is, weet je genoeg.

Essence wordt verkocht in het Kruidvat. De Stay Natural concealer bevat 1,5ml product en kost 1,99 euro. Absoluut niet budget en toch zo onbevredigend. De Stay All Day Long Lasting concealer bevat 7ml en kost 2,59 euro. De Stay Natural concealer wordt in ieder Essence-schap verkocht, terwijl je de Stay All Day Long Lasting concealer wordt enkel in Kruidvat filialen verkocht waar er een extra extra schap is, dus een dubbel breed extra schap.