donderdag 7 februari 2013

Maybelline Color Tattoo in On And On Bronze

Al meer dan een half jaar worden de Maybelline Color Tattoo's op tal van blogs geprezen. Ik was wel nieuwsgierig, maar de kleuren spraken me niet zo heel erg aan. De meest populaire zijn Permanent Taupe en On And On Bronze. Permanent Taupe is een matte, warm grijs, niet meteen mijn ding, dus ging ik voor On And On Bronze, een shimmery taupe-brons.


De oogschaduw is een gel-cream en zit in een glazen potje. De textuur is erg boterig en creamy, maar eenmaal op het ooglid zet het product zich als poeder. Ik vind het trouwens het aangenaamst als ik de oogschaduw aanbreng met mijn ringvinger. Je hebt gelukkig voldoende tijd om de oogschaduw uit te werken of blenden. Dit lukt zowel met een kwast of met je ringvinger. Eenmaal de oogschaduw zich gezet heeft en dus droog is, blijft die op zijn plaats zitten. Daarbij moet ik vermelden dat het product erg zuinig is. Met eenmaal het product lichtjes aan te raken, heb ik voldoende voor een ooglid. De verpakking beweert dat de oogschaduw 24u uithoudt. Dit heb ik nu niet getest, maar op het einde van de dag zit de oogschaduw nog steeds zoals ik hem had aangebracht. Verwijderen gaat daarbij ook eenvoudig. 

Jammergenoeg ben ik niet zo erg omvergeblazen als de meeste blogs dit product zo erg loven. Ik vind dit een erg mooi kleurtje en een leuk concept. In mijn ogen is het een erg goed product, maar ik zie geen verschil met het grootste deel van mijn oogschaduw-stash. Misschien ligt het aan mij. Ik heb erg droge oogleden. Oogschaduw op zich blijft bij mij zo goed als altijd op zijn plaats zitten en kruipt zelden in de lijntjes. Dit type oogschaduw zou uitblinken bij vettere oogleden waar oogschaduw vaak in de lijntjes kruipt, oogschaduwbasis aangewezen is of dit kleurtje als oogschaduwbasis gebruikt kan worden. Op zich een goed product dus, maar het kan helaas zijn troeven niet uitspelen op mijn oogleden.

L: gewoon aangebracht - R: uitgeblend/vervaagd
De Color Tattoo's van Maybelline zijn o.a. verkrijgbaar bij Kruidvat en Di. Een potje bevat 4gram en kost 9,90 euro. In het totaal zijn acht kleuren verkrijgbaar.