donderdag 1 november 2012

Gezichtsborsteltje

Zelf heb ik een relatief normale huid. Soms kan die echter aan de gevoelige of droge kant zijn, zonder reden. Een probleemproduct voor me is een (al dan niet milde) gezichtspeeling- of scrub. Ondertussen heb ik enkele merken getest, maar geen enkel lijkt mijn huid niet te irriteren. Na het gebruik van eender welke milde scrub, is mijn gezicht enkele uren in rode vlekken die vanzelf stilletjes aan wegtrekken. Het jeukt niet of doet geen pijn, het is eerder visueel storend.

In DI kwam ik dit borsteltje tegen, een gezichtsborstel:



Ik schafte het aan. Dit concept was me niet bekend. Diezelfde namiddag zag ik een gelijkaardig borsteltje voor gelijkaardige doeleinden in de Hema. (Hema's haartjes waren wel bijlange niet zo zacht.) Blijkbaar is dit dan toch een welbekend product?


Ik lijk wel herboren met dit borsteltje. Ik gebruik het nu wekelijks of als ik merk dat het nodig is. In de douche, gewoon met water, zonder zeepjes of smeertjes. Ik reinig het borsteltje natuurlijk voor en na gebruik met zeep.

Met cirkelvormige en zachte bewegen 'polier' ik mijn huid. De dode huidcellen worden er letterlijk van geschuurd, ook al zijn de haartjes vrij zacht en absoluut niet hard of stug. Mijn huid komt er echt vrolijk van en ziet er elke dag minder dof en blijer uit. Tevens ben ik ervan overtuigd dat de borstelhaartjes ook voor een goede stimulatie van de bloedcirculatie zorgen. En dit is ook een goed iets. 


Ik ben dus erg te spreken over dit borsteltje en raadt het aan iedereen sterk aan.
Met enkele cirkelvormige bewegingen is je gezicht manueel mechanisch gereinigd. Enkel met water, dus zonder allerlei chemische troep die zogezegd goed voor je is. En stimuleer je nog eens de bloeddoorstroming. Perfecte combo voor mij.


Het gezichtsborsteltje is te koop in de DI en kost 3,50euro. Een gelijkaardig exemplaar spotte ik ook bij de Hema, volgens mij met net iets minder zachte haren.