maandag 18 maart 2013

Bronzer: Terre Indienne


Met bronzers heb ik weinig ervaring. Ik kocht de Gosh Shimmer Bronzing Powder maar gebruik die eigenlijk als subtiele glow blush, een review kan je *hier* lezen. Op het internet vond ik niet al te veel informatie omtrent (budget) bronzers, dus besloot ik om er enkele te proberen. Ik koos in eerste instantie voor de Gemey Maybelline Terre Indienne in het kleur Teint Dore.

Het is een matte poeder met subtiele shimmer in de pan. Op de huid komt de shimmer echter niet over. Mijn voorkeur gaat uit naar matte finnish, dan kan ik wat experimenteren met contouring en het opwarmen van het hele gezicht. Moest de shimmer duidelijk waarneembaar zijn, ging mijn experiment een minder goed idee zijn. Het poeder op zich is erg fijngemalen en versmelt met de huid. Het pigment is tevens middelmatig, gelukkig maar, dan kan je het product voorzichtig opbouwen tot het gewenste effect bekomen wordt.

Ik vreesde ervoor dat de bronzer mijn gelaat een oranje tint zou geven, maar gelukkig valt dit echt goed mee. Het poeder gebruik ik voornamelijk zoals een bronzer bedoeld is: ik breng poeder aan op de plaatsen van mijn gezicht die natuurlijk zouden "verbranden" na een dagje intens zonnen: voorhoofd, jukbenen, neusrug en kin. Op de verpakking staat dat je het over heel het gezicht erg lichtjes kan aanbrengen, maar dan heb ik precies een oempa loempa masker op, geen goede instructies, me dunkt.

Op zich vind ik het een goed product, maar gezien ik geen ervaring heb met bronzers, kan ik er geen definitieve uitspraak over doen. Ik gebruik het voornamelijk om mijn bleek wintergezichtje voorzichtig op te warmen, en daarvoor vind ik het poeder uitstekend

Links: 6x geswatcht - Rechts: 1x geswatcht.

De verpakking bevat 5gram product. De prijs varieert naargelang de verkoopplaats: Delhaize: 9,09 euro, Di: 11,49 euro, Kruidvat: 13,49 euro. Dit is trouwens het allereerste product waarbij zo een soort van prijsverschil me opvalt.