maandag 6 mei 2013

Wimpers krullen met de wimperkruller. Deel 2: Shu Uemura & Beauty Essentials


Wimpers krullen, het boeit me al een tijdje. Eerst schafte ik de Kruidvat Beauty Essentials aan, en eerlijk gezegd, die beviel me enorm. (*klik* hier voor mijn vorig artikel) Hoe fenomenaal moest dan niet de Rolls Royce der wimperkrullers niet zijn? Met de Rolls Royce der wimperkrullers heb ik het natuurlijk op de Shu Uemura wimperkruller. Overenthousiast schafte ik de Shu aan. Toevallig waren er nog Limited Edition versie's aanwezig van Karl Lagerfeld, dus ging ik daar meteen voor. Het verschil met de klassieke was voornamelijk de verpakking en het kleur van het siliconen padje: de LE heeft een rood terwijl de klassieke een zwart padje heeft.


Nu over naar mijn ervaringen. Ik testte beide afwisselend ongeveer een half jaar aan een stuk.
Ik hou van de kromming van de Kruidvat Beauty Essentials wimperkruller. Als ik deze positionieer, knijp ik eigenlijk zo goed als nooit in mijn ooglid. Met de Shu Uemura wimperkruller is dit niet vanzelfsprekend. De Shu's wimperkruller is sterker gekromd waardoor ik vaak in de binnenkant van mijn ooghoek knijp. Opletten geblazen want het is een pijnlijke ervaring. Met de Beauty Essentials kan ik ook dichter bij de wimperwortel zonder al te veel gesukkel, terwijl ik met Shu echt moet opletten om mijn ooglid niet te knijpen.
Persoonlijk vind ik dat de Shu Uemura de knik of krul er veel langer inhoudt. De intensiteit, of eerder de knik die ontstaat in je wimpers, blijft de hele dag perfect zitten. Met de Beauty Essentials zakt de knik vlak na het krullen precies een beetje uit. Het is maar wat je graag ziet. Met de Shu heb ik vaak een erg uitgesproken knik daardoor, terwijl het resultaat met de Beauty Essentials ietwat minder uitgesproken is, maar dus ook natuurlijker. 
Ik vind dat beide krullers voldoende opengaan. De Beauty Essentials gaat een pak meer open dan de Shu, maar toch vind ik niet dat de Shu te weinig opengaat. Beide nemen dus al mijn wimpers mee, zonder plukjes onbewerkt te laten.

Mijn perfecte wimperkruller is er dus een goede mix tussen de alombekende Shu Uemura wimperkruller en de topbudget Kruidvat Beauty Essentials wimperkruller. Voorlopig wissel ik dagelijks af, afhankelijk van het resultaat dat ik wil of de mate waarin ik wakker ben. Bij erg slaperige ochtenden is het risico nl. groter dat ik met de Shu in mijn ooglid knijp. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar misschien steek ik eens het silicone padje van Shu Uemura in de Kruidvat Beauty Esssentials wimpertang en maak ik zelf zo mijn ultieme wimperkruller.

Kruidvat Beauty Essentials wimperkruller is te koop in Kruidvat en kost 1,79 euro.
Shu Ueamura wimperkruller kocht ik in de gelijknamige winkel in Antwerpen en kost 29,95 euro. Op de website kan je zien in welke andere steden er nog filialen zijn.

Mijn volgende wimperkruller zal waarschijnlijk deze van Tweezerman worden. Nu ik weet dat het verschil zo klein is tussen topbudget en high class, denk ik dat de middenklasse het best zal presteren, rekening houdend met prijs/kwaliteit verhouding. Tweezerman kost trouwens rond de 15 euro.