donderdag 28 februari 2013

L'Oreal Telescopic False Lash Waterproof mascara




De zoektocht naar de holy grail mascara, iedereen kent die wel. Op mijn zoektocht kwam ik enkele exemplaren tegen, die het voor mij net niet haalden, maar wel vernoemenswaardig zijn. Op voorwaarde dat enkele praktische zaken opgelost of verholpen zouden zijn, zouden dit wel ultimate favorites kunnen worden. Vandaag toon ik de L'Oreal Telescopic  False Lash Waterproof mascara.

Deze mascara heeft een silicone borsteltje. Het borsteltje is aan de kleine kant, maar toch ietwat groter dan deze van de originele telescopic mascara, check *hier*. De haartjes zijn dun en staan op een afstand van elkaar. Aanvankelijk was de formule aan de natte kant, waardoor de haartjes teveel product opnamen en de applicatie niet netjes verliep. Na een weekje echter, was hier niets meer van te merken. De formule vind ik perfect.

boven: Telescopic False Lash - onder: Telescopic (originele)
De eerste twee laagjes zorgen voornamelijk voor een natuurlijk maar toch bevredigend effect. De mascara separeert en verlengt voldoende naar mijn wensen, en geeft subtiel volume. Er zijn geen klontertjes of aaneengeplakte wimpers te bespeuren. Een lift is zelfs te bespeuren, die erin blijft tot ik de mascara verwijder. Zo heb ik het graag. Vanaf drie laagjes komt er natuurlijk meer product op de wimpers waardoor het effect wat dramatischer of zwaarder wordt. Dit gaat natuurlijk samen met ietwat aaneengeplakte wimpers. Naar mijn ervaring is dit nog steeds minder dan andere drogisterij mascara's.
In mijn stash is dit de enige drogisterij mascara die zo subtiel en fijn separeert, zodat ik bij deze nooit echt het product opbouw maar eerder geniet van een erg subtiel ogend resultaat. Het resultaat is eigenlijk erg vergelijkbaar met deze van de Clinique High Impact mascara

Tot nu toe ben ik dus erg tevreden. De L'Oreal Telescopic False Lash Waterproof mascara is dus waterproof. Toch blijven mijn wimpers zacht, iets wat bij andere waterproof mascara's resulteert in stijve en wat breekbare wimpers. Steunend op bovenstaande bevindingen zou dit holy grail material kunnen zijn. 

De mascara blijft uitzonderlijk goed op zijn plaats zitten en is onverwoestbaar. Een voordeel, maar meteen ook een nadeel: 's avonds is het, voor mij, een ramp om die eraf te halen. Misschien is het normaal dat ik per oog 3 watjes verbruik, doordrenkt met waterproof make-up remover die ik eerst een tiental seconden laat inwerken om dan te boenen. Ik vind dit problematisch. Enkel Elizabeth Arden's All Gone Eye And Lip Makeup Remover lost deze mascara snel op waardoor hij in een enkele beweging afveegbaar is. Helaas  ben ik deze make-up remover nog niet tegengekomen in Belgische shops, dus zal ik die ook niet gebruiken als dagelijkse remover, maar enkel bewaren voor noodgevallen. Net zoals de mascara in kwestie. Ik haal die enkel uit bij extremere gelegenheden: als ik een erg zware of lange dag heb, of als ik weet dat mijn dagelijkse mascara de weeromstandigheden niet aankan.


Ik ben enorm te spreken over het effect dat deze L'Oreal Telescopic False Lash Waterproof mascara mijn wimpers aanmeet, maar absoluut niet over de sloopwerken iedere avond. Tot ik een echt goede waterproof eye makeup remover gevonden heb, zal dit een mascara van occasioneel gebruik blijven. Erg jammer dat deze mascara gewoonweg te goed is.

L'Oreal Telescopic False Lash Waterproof mascara kost 16,99 euro en bevat 9ml. Deze mascara is verkrijgbaar bij o.a. Di en Kruidvat.