maandag 11 februari 2013

Make-up favorieten van het moment #1


In deze post deel ik mijn favoriete make-up van het moment. Sommige items zijn enkele weken mijn favoriet, terwijl andere al enkele maanden meegaan en zelfs al opnieuw aangeschaft zijn. De volgorde waarin ik mijn favoriete make-up van het moment bespreek is van het meest nodige of belangrijkste product naar een product dat ik niet per se dagelijks op moet of wat meer tijd voor nodig heb. De chronologie van het aanbrengen verschilt dus met onderstaande volgorde.


Mascara is iets dat ik zo goed als dagelijks op heb. Het kost zo goed als niets van moeite of tijd, maar je blik ziet er in no time frisser uit. Ik draag 'm zo goed als dagelijks. Mijn favoriet van het moment is de L'Oreal Telescopic mascara. Hij separeert, definieert en verlengt mijn wimpers. Tevens geeft deze mascara ze tegelijk volume zonder te verzwaren. Het borsteltje vind ik daarbij ook magnifiek: erg dun, fijn en klein, met kleine rubberen stoppeltjes, precies tijdens het aanbrengen. Het resultaat vind ik erg natuurlijk ogen. De mascara blijft een hele dag goed op zijn plaats en gaat er 's avonds relatief gemakkelijk af. Het enige waar ik me heb over zetten was de eerste dagen/weken. De mascara was erg nat toen en moest wat uitdrogen. Na twee maand heb ik er nog steeds wat last van maar ontdekte dat als ik het borsteltje er voorzichtig uit haal, heel er traag dus, er wel mascara in de juiste hoeveelheden blijft aan hangen.

L'Oreal Telescopic mascara in Black
Als ik wat meer dan een minuutje heb, draag ik vaak een kleurtje over het hele ooglid, wat concealer op mijn donkere kringen en blush. Afhankelijk van mijn stemming, tijd waarover ik beschik of gelegenheid, koos ik voorbije weken kleurtjes uit het Naked2 palette van Urban Decay. Misschien had je het al eerder gelezen, maar Naked en Naked2 zijn mijn all-time-favorites als het oogschaduw betreft. Mijn voorkeur gaat naar erg simpele en snelle ooglooks, ik gebruik dus meestal een of twee kleurtjes. De kleurtjes die ik over het gehele ooglid aanbreng zijn Bootycall, Suspect of Pistol. Blackout breng ik dan aan als eyeliner om wat meer mijn ogen te definieren. Om diepte te creëren, of om de look wat zwaarder te maken, breng ik soms in de crease Tease aan.
Donkere kringen tover ik weg met de Garnier Roll-on Anti-dark circles. Deze is erg vloeibaar, geeft een middelmatige dekking, kruipt niet in de lijntjes, geeft geen cakey effect en blijft goed op zijn plaats zitten. Voorlopig is dit de enige die voor mij zijn job doet. Wat meer dekking zou welkom zijn, maar in afwachting grijp ik naar deze.
Om mijn bleek wintergezichtje wat meer kleur te geven, breng ik op mijn jukbeenderen blush aan. Mijn favoriet van het moment is de Gosh Bronzing Shimmer Powder in 002 Pink. Deze blush tovert een natuurlijk kleurtje en een subtiele glans op mijn wangen. Meer foto's en een review kan je *hier* bekijken. Ik probeerde voorbije dagen eens de prachtige Essense Vintage District TE blush te ontdekken maar ik vind de overspray veel te mooi om die "kapot te vegen".

Naked2 palette van Urban Decay, Garnier Roll-on Anti-dark Circles, Gosh Bronzing Shimmer Powder in 002 Pink
Essence Vintage District TE Blush 
Op dagen wanneer ik vind dat ik echt eens opgemaakt moet zijn, draag ik BB cream en krul ik mijn wimpers. Ik schreef al eens een post over wimpers krullen, *hier*. Ik schonk mezelf als kerstcadeau de Shu Uemura wimperkruller. Sindsdien moet ik niets weten van andere wimperkrullers. Ik vind dat deze kruller echt doet wat hij moet doen: alle wimpers voorzien van een natuurlijke krul die de hele dag blijft zitten zonder te knijpen in het ooglid. Dit vond ik allemaal terug in de wimperkruller van Shu Uemura. De hype vind ik dus terecht. Een artikel volgt ongetwijfeld.
Mijn favoriete foundation sinds het vorig zomerverlof is de BB cream van Gosh. Het is misschien een BB cream maar ik vind dat hij alles is wat een foundation zou moeten zijn. Dekkend genoeg voor me, blijft goed op zijn plaats, natuurlijke finish en 100% mijn huidskleur. Mijn review kan je *hier* lezen.

Gosh BB Cream in 02, Shu Uemura wimperkruller Karl Lagerfeld LE
 De L'Oreal Telescopic mascara, het Naked2 palette van Urban Decay, de Shu Uemura wimperkruller en de Gosh BB cream zijn favorieten die ik ook erg aanraad. Ze behoren tot mijn holy grails en zou ze geen week kunnen missen.