maandag 18 februari 2013

Tweerzman folding ilashcomb



Je kent het wel. Nieuwe mascara die nog erg nat is of mascara die op zich gewoon veel klontert, hatelijk is dat. Onlangs ontdekte ik de Tweezerman holding ilashcomb, een wimperkam. Deze zou aaneengeplakte wimpers terug doorkammen en verlossen van klonters. Gedaan met samengeklitte wimpers.


Het kammetje werkt erg makkelijk, maar wat oefening is toch verreist. De eerste maal dat ik die gebruikte, merkte the boyfriend op dat mijn oogmake-up mooi was, maar dat mijn wimpers toch wel ferm aan elkaar plakten. Hij merkt mijn make-up pogingen dan eens op, en is het weer omdat er iets niet snort, ofwel wou hij me niet kwetsen... De truc is om erg traag en voorzichtigjes te werk gaan. Je doet je mascara op je ene oog. Hoe meer tijd je laat tussen het aanbrengen van mascara en het uitkammen, hoe meer kans dat je mascara al opgedroogd is en het kammen niet meer zo goed zal lukken. Je kamt dan heel veel keer vanaf je wimperwortels je hele wimpers door. Een of twee keer passeren volstaat niet, integendeel, het deed mijn wimpers net meer samenklitten dan voorheen. Let wel op. De tandjes van het kammetje zijn heel fijn, dun en scherp. Daardoor leveren ze goed kamwerk, maar zijn ze tegelijk levensgevaarlijk voor de ogen. Enige aandacht en concentratie tijdens deze klus wordt verreist. Een pluspunt is ook dat de tandjes "edge-to-edge" zijn, geen plastieken begin- of eindtandje. Zo kan je erg precies tewerk gaan bij de uiteindes.

Deze wimperkam gebruik ik niet dagelijks. Wanneer ik een mascara gebruik die goed separeert, laat ik de folding ilashcomb natuurlijk links liggen. Volgens mij is dit een handig beautywerktuig als je van plan bent om voor een dramatische en zware avondlook te gaan, een multi-layer approach dus, maar dan exclusief de klonters. Daarbij lijkt die me ook handig bij nieuwe mascara's die in het begin vaak nog te nat zijn waardoor er letterlijk kleine brokjes tussen de wimpers komen te hangen. 

Op reis kan deze wimperkam me zeker ook vergezellen. Hij is erg makkelijk op te plooien om dan veilig op te bergen en te transporteren. 

Een tip, vergeet de folding ilashcomb goed te reinigen na elk gebruik. Je wil geen aangedroogde mascara tussen de fijne tandjes terwijl je je wimpers kamt. Volgens mij kan je jezelf dan echt pijnigen.


De Tweezerman folding ilashcomb is te koop in Ici Paris XL en kost 10,80euro.