maandag 27 mei 2013

HowTo: Klontervrij mascara aanbrengen.


Ondertussen weet je waarschijnlijk dat ik van mooie wimpers en mascara hou, meer bepaald van gedefinieerde, natuurlijk ogende, verlengde, gesepareerde wimpers. Volgens veel online reviews, kon ik afleiden dat Le Volume van Chanel en Clinique's Extreme Volume High Impact zo een type mascara's zouden zijn. Helaas vind ik beide eigenlijk helemaal niets. Ik heb ze ondertussen twee maand, en ze zijn nog even vloeibaar, dun, nat en klonterig als in het begin. Natuurlijk hou ik er rekening mee dat een mascara ietwat moet uitdrogen maar deze willen maar niet meewerken. Het scheelde eigenlijk een paar keer weinig of ik had ze uit frustratie de prullenmand in gekatapulteerd. Iedere ochtend had ik aaneengeklitte wimpers, of ik nu de Chanel of Clinique mascara gebruikte, dan moest ik ze met mijn Tweezerman wimperkammetje nog eens doorkammen om me toch enigszins wat toonbaar-voor-de-buitenwereld te voelen. 

Toevallig was ik weer eens doelloos het internet aan het rondsurfen en kwam ik deze mascara kwast tegen. Meteen schoot het me te binnen dat ik eens van Essence een nail-art kwastje gekocht had, maar gezien ik nog steeds niet zo aan nail-art ben, het er nog steeds ongebruikt lag te liggen. 
Na een halve wimperknip was ik al aan het experimenteren: met Essence nail-art kwastje strelen aan het mascaraborsteltje, dan wat aan mijn wimpers strelen, dan terug aan mascaraborsteltje, terug aan wimpers, ... Na enkele minuten was ik klaar. Toegegeven, rechtstreeks mascara aanbrengen gaat zoveel sneller, en zeker als het een goede mascara is zodat ik geen klonters moet uitkammen. Nu, helaas is dit niet het geval en was ik op zoek naar alternatieven. Het resultaat vind ik verbluffend, precies wat ik van een goede mascara verwacht: definitie, verlening, volume, separatie, allemaal erg natuurlijk maar toch aanwezig. Katkjing! Fier, trots en tevreden. 

Dit waren de voordelen. Helaas zijn er ook nadelen: Je gebruikt meer product. Je bent langer bezig met het extra kwastje, het product brengt trage. Je moet het kwastje na gebruik goed kuisen want achteraf aangedroogde mascara verwijderen lijkt me geen leuke bezigheid. Het kuisen doe ik met de MAC Brush Cleanser. (Dus nog langer bezig dan anders). Voor mij is het echter wel de moeite waard, anders vind ik beide mascara's ronduit waardeloos, en dat is dan toch wel jammer. Ik zal beide waarschijnlijk opgebruiken en zonder schuldgevoel wegkieperen eenmaal ze op zijn. (Dit zal waarschijnlijk niet zo lang duren, gezien deze niet-zuinige methode.)

Het Essence kwastje ligt in het extra Essence-schap, kost rond de twee euro en is te koop in Kruidvat.