donderdag 16 mei 2013

Micellair water 2.0


Micellaire waters, een ontdekking die ik vorige zomer deed. Via een staaltje van La Roche-Posay maakte ik kennis met het concept. Micellair water demaquilleert en reinigt de huid op een erg milde wijze. Wat ik enorm apprecieer is dat mijn huid achteraf niet vettig aanvoelt, niet uitgedroogd is, niet trekkerig aanvoelt, mijn zicht niet wazig is en er ook geen prikkie-prik-prik in mijn oogjes is. Wat zou ik nog meer kunnen wensen?

De werking van deze vier micellaire waters vind ik zo goed als identiek.  Ik vind ze alle vier perfect voldoen aan hogervernoemde voorwaarden. Misschien vind ik toch dat die van L'Oreal net dat tikkeltje trager mijn make-up eraf haalt. La Roche-Posay heeft een fijn en subtiel geurtje. Eucerin is volledig geurloos terwijl Bioderma misschien een bitter smaakje op mijn lippen achterlaat. Waterproof mascara haal ik nog steeds het liefst af met een een make-up remover op oliebasis. 

Eenmaal ik door mijn voorraad heen ben, koop ik waarschijnlijk die van L'Oreal opnieuw. Ik vind ze allemaal even aangenaam en efficient in gebruik. L'Oreal is gewoon het makkelijkst verkrijgbaar, namelijk in Kruidvat. Bioderma, La Roche-Posay en Eucerin worden o.a. verkocht iU en bij de apotheker.

Lees *hier* mijn vorig en uitgebreider artikel over micellaire waters van La Roche-Posay en Bioderma.