donderdag 9 mei 2013

Mijn huidige dagverzorging #01


Vroeger gebruikte ik dagelijks dezelfde dagcreme. Vandaag is dat anders. Mijn huid voelt zich niet iedere ochtend op dezelfde manier, dus pas ik mijn verzorging aan. Mijn huid vraagt, ik smeer in ronddraaiende bewegingen. 

Eerst vermeld ik misschien best kort hoe mijn huid in elkaar zit en wat ik precies zoek in een dagcreme. Ik ben bijna 27 zomers oud, dus begin ik stiekem uit te kijken naar anti-rimpel formule's. Mijn huid is volgens mij normaal tot ietwat gecombineerd maar enorm gedehydrateerd. Daardoor was ik jaren geleden misleid en kocht ik voornamelijk producten voor een droge huid, waar mijn huid uiteindelijk nooit goed op reageerde. Op het eerste zicht oogt mijn huid dus droog, maar don't be fooled, dit is anders dan dehydratatie. Ik ben dus op zoek naar een dagcreme die erg goed hydrateert, zonder erg rijk of voedend te zijn en tevens moet ik preventief aan rimpelbestrijding denken.

De combinatie die me de voorbije weken en maanden kon bekoren bestaat uit een afwisseling van volgende producten:
- La Roche-Posay Hydraphase Intense Legere
- La Roche-Posay Redermic [R]
- Caudalie Vinexpert Fluide Bonne Mine SPF15

La Roche-Posay Hydraphase Intense Legere vind ik de beste hydraterende creme ooit. Voordien probeerde ik de gewone Hydraphase, de Legere vond ik te licht terwijl de Riche ik te voedend vond. De Hydraphase Intense Legere zit er ergens tussenin, de hydratatie is veel intenser dan de Legere, maar voelt echt niet zo rijk en zwaar aan als de Riche. Katjing, hydratatie check.

La Roche-Posay Redermic [R] ken ik vooral van in de boekjes. Deze zou een hoge dosis van Retinol bevatten, een vorm van vitamine A die erg actief rimpels bestrijdt. De creme trekt snel in en voedt mijn huid voldoende op een doorsnee dag. Op erg gedeydrateerde dagen smeer ik er een dun laagje Hydraphase Intense Legere op. Ik probeerde al enkele anti-rimpel cremes, maar de ervaringen waren echt niet aangenaam, de cremes prikten precies door mijn huid en voelden echt niet comfortabel aan. Die ene expressierimpel tussen mijn wenkbrouwen lijkt precies terug wat elasticiteit terug te krijgen en minder aanwezig te zijn. Katjing, rimpelverjager check.

Caudalie Vinexpert Fluide Bonne Mine SPF15 vind ik qua hydratatie en anti-rimpel bestrijding minder dan beide La Roche-Posay producten. Wat ik wel leuk vind aan deze creme is de Bonne Mine of healthy glow die deze creme verschaft. Het is precies een mengeling tussen make-up basis en highlighter. Op 'rode-gezicht-dagen' egaliseert deze creme mijn huidtint, krijg ik een gezonde glow en bescherming tegen een beetje zonnestralen. Onder make-up draag ik deze eerder liever niet. Mijn foundation krijgt dan precies een roze ondertoon.

Caudalie Vinexpert Fluide Bonne Mine SPF15 zal ik met plezier opgebruiken, maar hoogstwaarschijnlijk niet opnieuw aanschaffen. Ik vind het leuk om die tussendoor eens te smeren als de make-up routine echt enorm snel moet gaan en ik er niet al te opgemaakt uit wil zien. La Roche-Posay Hydraphase Intense Legere en La Roche-Posay  Redermic [R] veroverden een vast en groot plekje in mijn hart, zeker als ik ze afwisselend of in combinatie met elkaar gebruik.