maandag 20 mei 2013

Real Techniques Limited Edition


Een limited edition werd aangekondigd, ik moest ze dus sowieso hebben, en dan was het nog van Real Techniques, moest ik de LE dus nog ubersneller hebben. Ik campeerde figuurlijk op iherb.com tot de kwasten op voorraad waren om ze te bestellen, want ze waren niet echt op voorraad. Achteraf vernam ik dat ze een jaar verkrijgbaar zouden zijn, chill dus.

De set bestaat uit drie duo-fibre kwasten:
- face brush; 
- contour brush;
- eye brush.

Ze zijn wit van kleur en zitten een een soort karton in de verpakking, geen opberg-etui dus zoals bij de andere sets. Ik vind het erg fijne kwasten, al zijn het in theorie geen echte due-fiber kwasten. Duo-fiber staat voor twee vezels: natuurlijk en synthetisch. Deze bevatten enkel synthetische. Los daarvan vind ik ze ronduit fantastisch. Deze bezitten over de algemene kenmerken van Real Techniques kwasten:
- superzacht;
- diervriendelijk (geen dierlijke maar synthetische haren);
- verliezen geen haren;
- absorberen weinig product;
- wassen gemakkelijk en snel;
- drogen snel;
- behouden vorm;
- goedkoop.

De face brush vind ik erg luchtig en slap, maar daarom ook erg fijn. De contour brush is een pak steviger, minder luchtig en minder slap dan de face brush. De eye brush is iets tussen beide van stevigheid. De haartjes zijn erg lang waardoor je perfect in de 'crease' kan werken. Ik ben alvast een supergrote fan!

Het nadeel is dat je ze enkel online kan bestellen. Ik bestelde ze via iherb.com en koos voor de goedkoopste levering van 4 dollar. Tot Belgie duurt die tussen een week en een dikke twee weken, afhankelijk van de periode waarin je de bestelling plaatst. De levering van 11 dollar duurt een drietal dagen.