zondag 21 oktober 2012

Bourjois intuitive liner

Ik ben geen talent als het op eyeliner aanbrengen aankomt, althans niet als ik die binnen het kwartier perfect wil hebben. Vandaar dat ik de intuitive liner van Bourjois eens wou proberen. Met deze zou je gemakkelijk een dun, naturel en fijn lijntje kunnen trekken.


Ik heb het kleur 02Noir. Volgens mij het enige beschikbaar kleur. 

Het is een eyeliner in de vorm van een viltstift. De top bestaat uit drie heel erg fijne puntjes. Het principe van aanbrengen is gebaseerd op het pointillisme. De drie puntjes van de viltstift zetten per applicatie drie puntjes die dan op hun beurt een dun lijntje vormen.




Je kan hem op drie manieren gebruiken. Om een heel erg dun en subtiel lijntje te trekken, dan plaats je de drie puntjes zo dicht mogelijk tegen je wimpers, zelfs tussen je wimpers in. Je stempelt letterlijk met de viltstift tussen je wimpers in. Op deze manier maak je dus een erg subtiel lijntje. Indien je een echte klassieke eyelinerlijn wenst, dan plaats je de drie puntjes tegen je wimperaanzet, en trek je heel kort een klein lijntje, opdat net de leegtes tussen de puntjes in ook worden ingekleurd. Je heft de stift op en herhaalt enkele millimeters verderop tot je een echt lijntje ziet. Je kan die zelfs als een gewone viltstift gebruiken en gewoon een lijntje trekken als je je gevorderd genoeg voelt. 


Ik vind het een heel goed concept om nette lijntjes te leren trekken. Eerst zette ik enkel puntjes tussen mijn wimpers in. Nu durf ik al langere stukjes te trekken. En als ik uitschiet, corrigeer ik met wattenstaafjes. Oefening baart kunst, remember.

Op de verpakking staat dat deze tot 24u zou uithouden. Wel, dit zou heel goed kunnen kloppen. Voor het slapengaan verwijder ik meestal mijn make-up, dus dit kan ik niet testen. Wat ik wel ondervonden heb, is dat die er 's avonds absoluut niet gemakkelijk af gaat.

Het 'overschot' na eenmaal geboend te hebben met eye make-up remover.
Ik ben erg tevreden over deze eyeliner. Hij werkt heel erg gemakkelijk. Met deze eyeliner slaag ik erin om heel snel een dun, fijn en recht lijntje trekken zonder te knoeien. Ik heb zelfs de indruk dat het een heel erg goed leerinstrument is om de perfecte lijntjestrekker te worden met een klassieke eyeliner. Intuive it is! De eyeliner blijft een hele dag perfect op zijn plaats zitten, maar is dan ook wat moeilijker om te verwijderen.


Deze eyeliner is verkrijgbaar onder andere in IciParisXL, Di, Kruidvat en Inno. De gemiddelde kostprijs bedraagt 11euro. De stift bevat 0,66ml vloeistof.