zondag 28 oktober 2012

Essie Don't Sweater It

De herfst heeft duidelijk haar intrede gedaan. De zomer is voor dit jaar alweer voorbij. Snif. Om mezelf te troosten, besloot ik mezelf het perfecte herfstnagellakje te kopen. Dat leek op het eerste zicht makkelijker gezegd dan gedaan. Een donker maar toch neutraal kleurtje zou ik kopen. Ik ging voor Essie's Don't Sweater It.




Dit lakje maakt deel uit van Essie's Stylenomics, de herfstcollectie van 2012. De collectie bestaat uit zes kleurtjes, waaruit ik een creamy warm mauve koos: Don't Sweater It.


Het kwastje is breed en werkt erg gemakkelijk. Met een enkele beweging heb je al het grootste deel van je nagel mee. De textuur is tevens erg aangenaam om mee te werken: net niet te lopend en net niet te stroef. Het lakken gaat erg prettig.


Na een laagje dekt hij volledig, maar na twee laagjes is het resultaat echt af. Tevens droogt het lakje erg snel. Toen ik klaar was met het eerste laagje, kon ik eigenlijk meteen het tweede aanbrengen zonder te wachten. Nadat ik klaar was met de tweede laag, wachtte ik een vijftal minuten. Het lakje was toen al oppervlakkig droog maar nog niet volledig uitgehard. Net genoeg om al kleine taakjes te verrichten. 






Ik ben tevens ook erg tevreden van de houdbaarheid. Na een vijftal dagen is er heel lichte tip-wear te zien. Het is absoluut niet erg storend en ik kan er best nog mee leven. Met een base- en top coat blijft  ieder lakje sowieso langer goed zitten.


Ik ben erg tevreden over mijn aankoop en zal er komende herfst van genieten en met veel plezier dragen.

Essie is te koop in o.a. Di en Kruidvat. Dit nagellakje bevat 13,5ml en kost 10,99 euro.