donderdag 30 mei 2013

Shoplog #5


Op *deze blog* zag ik een erg leuke en very easy haartutorial die ik moest proberen, vandaar mijn voorraadje haarbandjes. Ik koos simpele elastiekjes en een vlechtje van nephaar in mijn eigen haarkleur. Allemaal van H&M. De speldjes vind ik erg handig. Ik neem ze overal mee naartoe en in mijn handtas durft af en toe een tandje af te kraken. Daarom schaf ik regelmatig nieuwe aan.

Kwasten wassen vind ik een hele karwei, althans als ik sop met babyshampoo moet maken en mijn kwasten in moet 'doppen', dan cirkels draaien en dan afspoelen. Ik betrapte mezelf er al op om soms vlug eens langs de handzeep te passeren met mn kwast. Dit is niet zo gezond voor de haren, maar het gaat zoveel makkelijker. Toen ik de speciale zeep voor het reinigen van kwasten van Barbara Hofmann in Di zag liggen, moest ik die dus ook meteen hebben. De zeep testte ik nog niet maar hij ziet eruit als een gewone zeep, vergezeld van een erg felle en doordringende citroengeur, precies muggenkillergeur. Het metalen doosje is hersluitbaar zodat je de zeep goed kan bewaren.

Mijn Tweezerman wimperkammetje is ondertussen een grote favoriet van me geworden. Ik gebruik m dagelijks, helaas te fanatiek. Ik reinig 'm namelijk na elk gebruik, soms met een tissue, soms met een watje met waterproof-make-up remover op. Natuurlijk kan dit allemaal niet zo goed zijn voor de fijne, gelijmde metalen tandjes. Ze zitten los en ik moet ze telkens terugduwen. Daarom besloot ik een nieuwe aan te schaffen vooralleer er een tandje in mijn ogen sukkelt. Ik neem me voor om mijn nieuw kammetje minder fanatiek te reinigen zodat het enkele weken langer meegaat. Duurzaam is het materiaal niet, maar o zo handig om aaneengeklitte mascara-wimpers van elkaar te scheiden.

Kruidvat had een favoriet van me op voorraad: een setje Elizabeth Arden mascara en waterproof make-up remover. Voor de veiligheid sloeg ik drie pakjes in, je weet maar nooit dat het een tijdelijke actie was. De mascara vind ik erg fijn. De mascara is niet waterproof maar blijft de hele dag goed op zijn plaats zitten, zelfs na wat motregen. De formule vind ik de max, niet te droog, niet te nat, niet te lopend... perfect gewoon. De mascara separeert, definieert en verlengt m'n wimpers op een erg subtiele maar toch aanwezig manier, zonder ze te verzwaren. De tweefazige demaquillant vind ik ook echt een topper, hij smelt waterproof make-up zoals sneeuw door de zon smelt.