maandag 15 juli 2013

Shoplog #7: Rijsel


Rijsel is hier vlakbij de deur. Dichterbij dan Gent. Een winkeluitstapje over de grens is dan ook snel gemaakt. Ik hou van alle winkels in Rijsel. Helaas leverde mijn laatste bezoekje aan het Franse shopparadijs weinig kleren op. Ik kon me precies enkel toespitsen op verzorging. Ik bezocht naar gewoonte een apotheker en Sephora. 


Bij de apotheker scoorde ik enkele schatties van La Roche-Posay. Met de aanwezige zomer, kocht ik zonnemelk voor het gezicht en het lichaam. La Roche-Posay heeft die reeks Anthelios XL gedoopt. Ik ging voor de pompflacon voor het lichaam en de extra vloeiende creme voor het gezicht.
Als dagelijkse verzorging kocht ik de Hydraphase UV Intesne Legere. De gewone Hydraphase Intense Legere vond ik heel aangenaam in gebruik. Toch koos ik voor de UV versie, nadat de winkeldame me geruststelde dat het quasi identieke producten zijn, op de UV-filter na. Wanneer ik merk dat mijn huid wat extra verzorging nodig heeft, smeer ik Redermic R. Dit voornamelijk 's nachts. Redermic R bevat retinol, vitamine A dus. Om een of andere reden is het niet aangeraden dat vitamine A met zonnestralen in aanraking komt. Tot ik ontdekt heb waarom, volg ik deze instructies. Redermic R is een rebuy en vind ik sowieso erg aangenaam in gebruik, voor een kort review, klik *hier*.


Rijsel zonder Sephora in Euralille bezocht te hebben, is geen bezoek aan Rijsel. Make-up skipte ik, gezien ik voorlopig vind dat ik daar genoeg van heb. Toch besloot ik er wat te kuieren, je weet maar nooit als je iets leuks zal ontdekken. En zo geschiede. Bumble and Bumble heeft er een counter. Tot voor kort was het enkel mogelijk om het merk online te bestellen, maar nu verkopen ze die eindelijk ook in de winkel. Hoera! Ik kocht de Bumble and Bumble Surf Spray, een haarstylingproduct waar ik al erg lang naar uitkijk.

Kapperszaken zijn ook talrijk aanwezig in het landschap. Via een vriendin maakte ik kennis met het haarmasker van Kerasoin - masque capillaire au beurre de Karite. Sindsdien ben ik eraan verslaafd. Een potje daarvan kon natuurlijk ook niet ontbreken.


Als kers op de taart, omdat ik binnenkort jarig ben, kreeg ik van Sephora een kleine attentie. Dit klein verjaardagsgeschenkje bevat vier oogschaduwen, een blush, twee lipglosjes en een relatief groot spiegeltje. Het paletje zelf is maar 6x6cm groot, klein dus, maar ideaal voor op reis. Alles wat ik nodig heb van kleurtjes zit erin. Geniaal kadootje, dankjewel Sephora. Stiekem zou ik het willen kopen, gezien ik de kleuren perfect vind. Eerlijk gezegd heb ik niet meer nodig, maar ik betwijfel of het los te koop is.

Voila, dit was mijn shoplogje van Rijsel.
De apotheek die ik bezocht is La Déesse genaamd en ligt vlakbij de grote markt. De kappersaak is gelegen in de straat waar station Lille Flandre op uitkomt en heet La Boutique Du Coiffeur. Sephora is gelegen in het winkelcentrum Euralille, Eurallile ligt tussen de stations Lille Europe en Lille Flandre. Er is ook een Sephora op de grote markt, weliswaar wat compacter dan deze in Euralille maar toch met een relatief uitgebreid assortiment.

De prijzen herinner ik me vaag, maar het was iets in deze trend:
La Roche-Posay Anthelios XL lichaam: 14euro
La Roche-Posay Anthelios XL gezicht: 11euro
La Roche-Posay Hydraphase UV Intense Legere: 16euro
La Roche-Posay Redermic R: 27euro
Bumble and Bumble Surf Spray: 27euro
Kerasoin - masque capillaire au beurre de Karite: 5euro