maandag 29 juli 2013

Nagellak remover uit een potje


Nagellak remover uit een potje is een wel erg leuke uitvinding. Ik leerde het concept voor het eerst tien jaar geleden kennen op reis. Helaas kon ik, eenmaal thuis, mezelf niet meer voorzien. Bourjois formuleerde er vorig jaar een antwoord op, Kruidvat volgde dit jaar. Wat vind ik van deze removers en waar liggen de verschillen? Lees mijn ervaringen met de Bourjois Magic Nail Polish Remover en Kruidvat Nail Polish Remover Quick & Easy.

Ik testte beide removers de voorbije twee maand uit. Meestal draag ik een basecoat, twee dunne laagjes nagellak en een laagje topcoat. Laat me eerst beginnen met de gelijkenis, daarna neem ik de verschillen door. Beide dissolvants bevatten vanbinnen een sponsje waarin een gaatje zit daarbij bevat elk potje 75ml dissolvant. Eigenlijk vind ik dat enkel het concept gelijkaardig is, er zijn aldus meer verschillen dan gelijkenissen.
Bourjois heeft een eerder zoet geurtje. Kruidvat's remover ruikt ook zoet, maar aan de chemische kant. Bourjois beweert de klus te klaren in 1 seconde, Kruidvat doet geen uitspraak over de tijdsduur. Natuurlijk is de beloofde 1 seconde van Bourjois te kort, ik vind dat het eerder een drietal seconden duurt. Kruidvat verwijdert mijn nagellak in eerder een vijftal seconden. Bourjois is aldus efficienter, en is meteen ook mijn favoriet.

Het concept vind ik erg makkelijk en snel in gebruik. Helaas vind ik het wat te duur voor wat het maar is. Ik gebruik beide nagellak removers met erg veel plezier tot ze op zijn, maar erna keer ik waarschijnlijk terug naar mijn ouderwetse manier van nagellak verwijderen: watjes en remover uit een potje. Misschien vind ik dat het gewoon snelst gaat op de ouderwetse manier. Waarvoor ik deze potjes dan wel erg handig vind, is om geknoei tijdens het lakken recht te zetten. Je kent het wel, je lakt je nagels en je schiet uit of er zit net een deukje in. Als je dan moet prutsen met watjes, verknoei je meestal de mooie nagels ook - ik althans toch. Op zulke momenten vind ik dat deze dissolvants-potjes wel erg welkom zijn.

Zowel Bourjois Magic Nail Polish Remover als Kruidvat Nail Polish Remover Quick & Easy zijn verkrijgbaar bij Kruidvat. Bourjois Magic Nail Polish Remover kost 7,99 euro en Kruidvat Nail Polish Remover Quick & Easy kost 4,99 euro.