donderdag 1 augustus 2013

Essence Me & My Icecream TE




Het is ondertussen toch al enkele weken geleden dat ik nog iets aanschafte van een Limited Edition van Catrice of een Trend Edition van Essence. Niets leek me te boeien of de reviews ontmoedigden me. Eenmaal ik de Essence Me & My Icecream TE zag liggen, moest ik de blush en de pareltjes gewoon hebben.

De Essence Me & My Icecream Shimmer Pearls in het kleur 01 I-CY U zijn kleine pareltjes in pastelkleurtjes. Wat Esssence erover zegt: " Multi-colour shimmer pearls for illuminating finish on face and body." Dat doet me enorm denken aan de Meteorites van Guerlain die al zo lang op mijn wishlist staan. Vandaar mijn enthousiasme als ik deze mogelijke dupe in het schap zag liggen. De pareltjes zijn aldus kleine gepreste poederdeeltjes in pastelkleurtjes. De bedoeling is om met een grotere luchtige kwast door de bolletjes te draaien opdat er wat poeder op de kwast komt. Als ik het poeder op mijn gezicht aanbreng, ontstaat er een subtiele koele glow. Het is erg subtiel, accentueert mijn poriën niet en maakt het erg draagbaar. Er zit precies ook geen shimmer in. Het enige wat me misschien een beetje stoort is het chemisch geurtje dat op aardbeien geïnspireerd is. 

De blush trok meteen ook mijn aandacht. Essence Me & My Icecream Cream Blush in het kleur 01 Ice Bomb is een creamy blush. Een creamy blush die ik erg aangenaam en foolproof in gebruik vind. Het product is precies een erg 'vettig' poeder. Het aanbrengen gebeurt erg simpel gezien de blush niet streperig aanbrengt maar heel evenredig aanbrengt. Het kleur vind ik fantastich. Meestal laat ik peachy kleurtjes links liggen, maar ditmaal niet. Dit exemplaar is precies een goede mengeling tussen roze en peachy, en dit in combinatie met fantastisch goede pigmentatie. Daarbij is de finish niet 'plat'. Met dit bedoel ik dat het mijn huid niet dof maakt maar eerder oplicht. Er zit geen shimmer in maar toch tovert de blush een echte mooie glow op mijn wangen. Het resultaat vind ik echt mooi en fris.

links: Me & My Icecrem Shimmer Pearls - rechts: Me & My Icecream Cream Blush
Beide producten vind ik aanraders. De Shimmer Pearls geven je gezicht een erg mooie en subtiele glow die op een manier aanwezig is, terwijl de Cream Blush echt een gezonde blos op de wangetjes tovert en ze nog meer een gezonde glow aanmeet. Ook al kon ik beide producten nog niet uitgebreid uitproberen, voorlopig vind ik ze fantastisch.


Essence wordt verkocht in Kruidvat. Trend Edities zijn tijdelijke collecties, dus als je iets wilt scoren moet je erg snel zijn. Essence Me & My Icecream Shimmer Pearls bevatt 14gram en kost 3,39euro. Essence Me & My Icecream Cream Blush bevat 6,8gram en kost 2,89euro.