donderdag 11 juli 2013

Catrice Nude Absolute palette



Je weet ondertussen wel dat ik fan ben van de Urban Decay Naked palettes. Als Catrice op de proppen kwam met hun eigen Nude Absolute palette, moest ik het hebben. Helaas was het altijd uitverkocht en kon ik het maar niet bemachtigen, tot het in de Deautybox van juni zat. *vreugdedansje*.

Wat zegt Catrice erover?
Zes nudes op een palet: subtiel zand, delicaat beige en verschillende bruinen, mat en glanzend. Met de zachte textuur met hoge pigmentatie creëer je zowel een naturel oogmake-up als een fantastische avondlook met smokey eyes. In een stylish doosje met een dubbele applicator.

Nude Absolute is redelijk compact, vergeleken met de Naked en Naked2 van UD. Catrice's nude palettje bevat zes kleurtjes en een kwast/applicatortje. 
De kleuren zijn vrij subtiel en neutraal. Het eerste kleurtje is een licht highlighter kleurtje, het laatste kleurtje is een donkerbruin. Alles ertussen is er een gradatie van. Persoonlijk vind ik al de kleurtjes shimmery, of toch neigen ernaar. Dat ik geen mat terug vind, vind ik niet zo erg.
Je kan er inderdaad alle kanten mee op. Ofwel gebruik je enkel de lichte kleuren voor een subtiele daglook, ofwel neem je de donkere erbij om een zwaardere avondlook of smokey eyes mee te creëren. 

Het pigment is zoals we van Catrice gewoon zijn, goed genoeg. Het blenden (vervagen) gaat vlotjes en de oogschaduwen blijven goed op hun plaats zitten. Mijn enige opmerking is misschien dat de kleuren, of eerder de tinten, erg dicht op elkaar liggen. Misschien had ik liever gehad dat het allerlaatste kleurtje nog donkerder was, opdat ik het als eyeliner kon gebruiken. Nu kan het nog steeds, maar ik zie het liever wat donkerder. 

Het paletje schonk ik ondertussen aan mijn mama. Zij verkiest eerder khaki-grijs-bruine kleurtjes maar vond dit een leuk paletje om de basis te leggen opdat ze dan haar kleurtjes kan aanbrengen. Zij is er enorm tevreden mee. De reden dat ik het weggaf is omdat ik persoonlijk liever meer van 'uitgesproken' neutrale kleurtjes hou. Snap je? Ik hou net van dat tikkeltje meer special nude terwijl dit paletje echt nude nude is. Nu, voor ieder wat wils. 

Ik zou dit paletje aanraden als je van echt neutrale en subtiele nude kleuren houdt. Zowel de kwaliteit als de prijs vind ik formidastisch.

Catrice is verkijgbaar bij Kruidvat. Het palette kost 4,99 euro en maakt deel uit van het vast assortiment.