donderdag 18 juli 2013

Op reis met make-up


Op reis neem ik graag weinig make-up mee. Daar zijn enkele redenen voor. Ten eerste draag ik overdag niet graag make-up op het strand of aan het zwembad. 's Avonds zou ik me wel eens durven opmaken, maar dan nog moet het snel gaan. Vriendlief is namelijk niet altijd even dol op wachten (op mij). Daarbovenop maak ik iedereen, inclusief mezelf, blaasjes wijs als ik zou beweren dat ik op reis niet eventjes zou gaan rondneuzen in de plaatselijke parfumerieën en drogisterijen om nieuwe make-upjes te ontdekken en aan te schaffen.
Begrijp je nu waarom ik zo weinig meeneem vanuit Belgenland naar mijn bestemming? Ik neem aldus enkel het meest essentiële nodig. Mijn strategie is om zo weinig mogelijk mee te nemen. Gezien ik deze regel heb ingevoerd, komen kwasten aldus niet in aanmerking om zich in mijn make-up tasje te nestelen. De producten die ik meeneem, kies ik best zodanig dat ik ze met mijn vingers kan aanbrengen. Kijk maar mee naar mijn selectie:






Voor mijn wimpers kies ik voor mijn vertrouwde en big time favoriet L'Oreal Telescopic False Lash Waterproof mascara. Dit pareltje heeft mijn hart veroverd. De mascara is enorm subtiel, maar verlengt mooi en geeft mijn wimpers net dat tikkeltje volume dat ze nodig hebben. Een uitgebreid review kan je *hier* lezen. Zoals ik al aangaf, draag ik overdag niet graag make-up, maar voor mascara maak ik graag een uitzondering. Mijn wimpers pimp ik dan me de Shu Uemura wimperkruller. Deze geven mijn ogen een open blik zonder dat ik me tot oogschaduw moet wenden. Mijn mening over deze wimperkruller kan je *hier* bekijken.

's Avonds, na een verfrissende post-strand douche, zou ik me wel wat mooier willen maken. Daarvoor denk ik me te richten tot volgende vier producten. Ten eerste zou ik mijn "blik" verzorgen door mijn wenkbrauwen wat te temmen met de Catrice Eyebrow Filler. Feitelijk is dit een bruine wenkbrauwgel die de wenkbrauwen net wat meer definieert en de haartjes fixeert. Ook over deze gaf ik *hier* al eens mijn mening.

Foundation draag ik niet graag als het warm is. Eerlijk, als het koud is ook niet, maar soms is het gewoon nodig. In de zomer kies ik daarom voor een goede concealer die donkere kringen en onvolmaaktheden verdoezelt. De Maybelline Fit Me concealer vind ik de perfecte partner in crime. Hij dekt goed, blijft goed op zijn plaats zitten, kruipt niet in de fijne lijntjes, accentueert geen droge plekjes en oogt heel natuurlijk. Wat zou ik nog meer kunnen willen? In *deze* post kan je mijn 'concealer battle' nog eens herlezen waar deze Fit Me uitstekende punten krijgt. Ik heb het kleurtje 10, aanvankelijk was dit erg donker voor me, maar nu mijn gezicht wat zonnesetralen gezien heeft, vind ik 10 erg goed passen bij me.

Mijn wangetjes voorzie ik van een gezonde blos met de Gosh Natural Touch Cream Blusher in het kleur 005 Lusty Pink. In de pan is deze cream blusher enorm fel en intimiderend roze, maar eenmaal je de blush met je de vingers over de huid dept en in werkt, krijgen je wangen een gezonde roze blos. Het kleur op de foto is erg peachy. In het echt is het echt een fel Barbie-roze. *Hier* kan je een realistischer kleur zien.

Als ik echt helemaal opgemaakt voor de avond wil komen, breng ik met mijn vingers Catrice Made To Stay Longlasting Eyeshadow aan in 070 Mauvie Star. Ik vind het een erg donker kleur. Maar gezien mijn voorkeur uitgaat naar een letterlijk naakt oog, draag ik overdag gewoon geen oogschaduw, als ik een zwaardere look wil, kan ik met mijn vingertoppen wat van deze creamy oogschaduw aanbrengen op mijn oogleden. 

Ziezo, dit is alles wat ik meeneem. Ook benieuwd naar wat ik op reis scoor? Stay tuned, binnen een maandje volgt een 'shoplog - de reiseditie'- post.