maandag 1 juli 2013

Shoplog #6: H&M, Pieces ...


Ziehier mijn allereerste kledij shoplog. Twee weken geleden zomerde het, en toen had ik nood aan enkele zomeritems, die ik dan ook in sloeg. Ik bezocht Gent, en meerbepaald H&M, Pieces, Zara, Bingo... Kijk mee naar de potentiële zomerfavorieten. Onder de foto staat telkens van welke winkel het item afkomstig is.

Zara
H&M
H&M
H&M
H&M
H&M
Bingo
Camaieu
Camaieu
Pieces 
Pieces
H&M en Zara zijn grote favorieten van me. De L.O.G.G. collectie van H&M sprak me tot nu niet aan. Ik denk zelfs dat dit mijn allereerste items zijn van L.O.G.G. Vroeger bestonden de kleren uit de gewone collectie vaak uit natuurlijke materialen zoals katoen, maar sinds voorbije winter is het merendeel synthetisch. Persoonlijk vind ik dit niet zo aangenaam. Ik ontdekte wel dat L.O.G.G. nog redelijk wat katoenen items in de collectie heeft, vandaar mijn keuzes. De prints van het bloesje en het rokje deden me enorm denken aan de print op een Zara-bloesje van voorbije wintercollectie dat helaas voor mijn neus uitverkocht was. Sindsdien kon ik het niet meer uit mijn hoofd zetten, tot ik deze twee stukken zag hangen.

Pieces en Bingo vind ik super om leuke accessoires zoals sjaals te scoren. Een zwart-wit sjaal zocht ik al eeuwen, met een accentkleurtje, zodat ik al mijn zwarte en witte outfits subtiel kan opfleuren. Score!
En de Bingo sjaal met de Aztec print is ook helemaal mijn ding. Al maanden zoek ik naar het perfecte kledingstuk met een Aztec print, maar ik kom het precies maar niet tegen. Een sjaal leek me een goede start.

De 'gedempte-neon gele' sandalen van Pieces vind ik trouwens erg fijn en comfortabel. Ze zijn helemaal in leder, inclusief de zool, en erg comfortabel om mee te wandelen. Ik ben dus aangenaam verrast van het schoeisel van deze accessoires-keten. Eerlijk dacht ik voornamelijk dat ik deze sandalen zou dragen als accent accessoire bij een specifieke outfit, maar gezien ze zo gemakkelijk stappen, denk ik dat ik vaker mijn outfit zal aanpassen zodat ik deze kan dragen.
Camaieu is absoluut mijn ding niet. Uit verveling doolde ik eens rond, en mijn ogen vielen in-no-time op het rokje, en kort daarna op het topje. Ik bezit nog niets in die genre of stijl, dus het was snel beslist.

O ja, en voor de trouwe lezers, remember mijn voornemens voor 2013? Ik vind dat ik me er erg goed aan hou, niets van mijn nieuwe items is in zwart. (Donkerblauw telt als blauw.) Ik denk zelfs dat geel stiekem mijn favoriete kleur aan het worden is. Mosterdgeel en 'vuil' of grijs neongeel zijn mijn favoriete tinten.

Gezien ik enkele weken geleden shopte en het vandaag officieel soldenstartdag is, is het heel goed mogelijk dat je de getoonde items met korting kan scoren. En zo veel meer natuurlijk.