maandag 22 juli 2013

Deauty Box juli 2013


De Deauty box van juli staat in het teken van natuurlijke en ethisch verantwoorde cosmetica, vandaar ook de thematische benaming: Deauty Respect Box. Deze Respect Box bevat 5 full size producten die op hun eigen manier iets goed betekenen voor de natuur, het milieu, duurzame ontwikkeling, eerlijke handel of bio-teelt. Persoonlijk vind ik groen enzo wel iets hebben, en als het een goed alternatief is voor mijn favoriet product, zou ik waarschijnlijk wel overstappen. 

Ik zag op verschillende beautyblogs dat er verschillende boxen zijn. Kijk je mee naar de inhoud van mijn box?

O ja, niet alleen het menu-kaartje is gedrukt op gerecycleerd materiaal en overblijfselen van fuit en noten, maar het gewone witte strikje is nu een jutte touwtje. Niceness om het concept over de hele box door te trekken.


Avril - Bio Oogpotlood - Full Size - 3,00 euro
Met dit oogpotlood, met het bio-  en ECOCERT-label, kan je niet alleen feilloze zomerlook maken, het is ook geschikt voor erg gevoelige ogen en het bestaat uit 100% uit natuurlijke ingrediënten. 
Avril kwam ik, tot nu toe, nog nergens tegen in de winkel. Het lijkt me wel een interessant en erg betaalbaar merk. Andere producten zou ik aldus ook graag ontdekken, mocht ik weten waar het te koop is. Het kleurtje dat in mijn box zit, is een bronzen bruin,  'Bronze Cuivre' genaamd. Het ziet er een basic potlood uit. Doet me denken aan *deze* bronzekleurige van Rimmel. 

The Body Shop - Shea Body Scrub - Full Size - 50ml - 5,50 euro
Deze zachte en voedende scrub is ideaal om je huid voor te bereiden op de zon. Hij is gemaakt met biologische suiker, sojaolie en karitboter uit Ghana, allemaal verkregen via eerlijke handel. Dankzij deze programma's steunt The Body Shop kleine gemeenschappen over de hele wereld.
In een vorige Deauty zat al een klein body buttertje, nu een body scrubje. De body butter is me goed bevallen, hopelijk zal deze scrub evengoed aanslaan. Het lijkt me de perfecte partner voor op reis. O ja, en meestal ben ik niet aan geurtjes, maar dit geurtje weet ik wel te waarderen.

Alepia - Organische Zeep - Full Size - 30ml - 17,00 euro
Zeg niet zomaar zeep tegen deze Savon Noir van Alepia. Ga onder de douche of in bad met water zodat je porien opengaan. Smeer daarna deze zeep over je lichaa, laat het even intrekken en schrob daarna weer schoon. Nu kan je huid weer ademen. Alle producten van Alepia zijn zo natuurlijk mogelijk, ze bevatten geen parabenen of ander vervuilende stoffen.
Zo een type zeep kende ik nog niet. Het ziet er een erg speciale substantie uit, precies gelei. Het is een exfolierende verzorging voor het lichaam en het gezicht dat dode huid en vet verwijderd. Op het lichaam laat je die 10minuten inwerken - op het gezicht 1minuut - om dan af te spoelen. Ik ben hier erg benieuwd naar.

Alepia - Lavasteen - Full Size - 5,50 euro
Verwen je voeten. Nadat je ze gewassen hebt, kan je ze behandelen met deze natuurlijke lavasteen. Wrijf over eeltplekken en verhardingen en ze worden zacht en makkelijk te verwijderen.
Deze puinsteen komt als geroepen. Nu het sandaaltjesweer is, vond ik het wel nodig mezelf een pedicure te geven. Maar ik wist absoluut niet waar ik een goede puinsteen kon vinden. Bij deze is dit opgelost want er zit een erg coole in deze box.

Korres - nagellak - Full Size - 10ml - 8,00 euro
Nagellak op z'n best. Zonder aceton, siliconen, formaldehyde, tolueen en nog een hele hoop andere milieonvriendelijke stoffen, is deze nagellak niet alleen lief voor de natuur, maar ook voor je nagels. Dankzij het Myrrh-extract en provitamine B5, bezorgt hij je ook nog stevige en gezonde nagels in een hippe kleur.
Ik ontving een Korres Myrrh & Oligoelements Nail Colour in het kleur 90 Pale Green. Zo een kleurtje bezat ik nog niet. Het ziet er me een erg lief en teder 'vuil' muntgroen uit. Vermoedelijk zal ik deze gedurende de zonnige zomerdagen wel met plezier dragen.

Deze box vond ik persoonlijk echt leuk. Alle producten spreken me enorm aan en ik sta echt te popelen om ze zo snel mogelijk te gebruiken. De afwisseling tussen make-up en verzorging vind ik ook de max, net als de formaten: vijf ful size producten. Ik ben grote fan van de Deauty Box van juli.


Deauty is een maandelijks abonnement voor beautyspullen: 15euro/maand incl. verzendingskosten. Volgens mij een erg leuke manier om kennis te maken met verschillende schoonheids- en verzorgingsproducten. Meer info kan je terugvinden op www.deauty.be.