maandag 8 juli 2013

Shoplog #7: Beautyqueen



Al een tijdje wist ik van het bestaan van Beautyqueen in Gent af, maar om een of andere reden lukte het me nooit om eens binnen te springen, tot vorige week. Eenmaal binnen, vond ik het erg jammer dat ik een bezoek zo lang had uitgesteld, want het assortiment vond ik fantastisch. Er worden veel merken aangeboden die in ons Belgenland enkel online bestelbaar zijn vanuit het buitenland. En geef toe, ik geef het toch toe, ik koop sneller iets als ik het in real life zie of ervaar. 

theBalm en Bumble and Bumble trokken meteen mijn aandacht. theBalm heeft prachtige packaging, maar nog prachtigere producten. Bumble and Bumble's Surf Spray aas ik al een tijdje op, maar ik krijg die precies nooit te pakken. Helaas was die ook net uitverkocht. Maar geen getreur, theBalm maakte alles goed en ik stapte dolgelukkig de winkel buiten.

Gezien ik genoeg make-up heb, of mijn mama en co vinden dat toch, besloot ik enkel producten te kopen waarvan ik geen gelijkaardig type in mijn bezit heb. Katjing.

Wat kocht ik? Een bronzer Bahama Mama, een blush Hot Mama, een setting poeder Sexy Mama van theBalm en twee afgeprijsde oogschaduwen van Dainty Doll en Jelly Pong Pong.


theBalm zie ik genoeg voorbij komen op UK blogs, en eerlijk, enkel lovende liederen. Natuurlijk was ik dolenthousiast als ik voor de goedgevulde counter stond. Oogschaduw mag ik van mezelf niet meer kopen, alsook mascara. Lippenshizzle is mijn ding niet, dus moest ik wel iets voor op mijn gezicht kiezen. Ik ging aldus voor de bronzer, blush en setting poeder.


De bronzer Bahama Mama is erg uniek in kleur, binnen mijn verzameling toch. Het is een matte bronzer en het kleur is precies veel minder oranje dan al de bronzers die ik bezit.
De blush Hot Mama doet me enorm denken aan Nars Orgasm. Het is een perzik-kleurige blush met een gouden glow of schijn.
Het setting poeder Sexy Mama zou matterend en volledig transparant zijn.
Deze drie producten worden ongetwijfeld in de toekomst grondig gereviewd, als ik een goede mening heb kunnen vormen. Ik speel er nu al een kleine week mee, en ik ben tot nu toe wel tevreden.


Een mono oogschaduw - of duo?- met bijpassende basis van Dainty Doll en pareltjes van Jelly Pong Pong gingen ook mee naar huis. De mono van Dainty Doll bestaat uit een goudkleurige oogschaduwbasis en een roze-gouden oogschaduw. Zo een type mono bezat ik nog niet.

van links naar rechts: oogschaduwbasis - oogschaduw - oogschaduw over oogschaduwbasis
De parels van Jelly Pong Pong zijn vrij uniek, vind ik toch. Je neemt een bolletje, verkruimelt het tot poeder, en brengt het dan aan. Ik koos een bruin-groen kleurtje, dat in het echt eerder groen-goud uitvalt. Ik vind het een erg mooi product, maar precies wel erg ongebruiksvriendelijk, op het eerste zicht toch. Ik moet er nog wat meer mee spelen. Deze aankoop werd ook gerechtvaardigd omdat ik enkel 'gewone' oogschaduw bezit.



verkruimeld pareltje

Als je eens iets anders wil dan het assortiment in Di of Ici Paris Xl, neem dan zeker een kijkje in Beautqueen. Voor mij was het een verademing. Ze verkopen ook make-up van Pixi alsook nagellak van o.a. OPI, Bumble and Bumble, Sigma-kwasten en nog veel meer. Dainty Doll en Jelly Pong Pong kende ik niet. Het zijn voor me twee nieuwe merken om te ontdekken.

O ja, ik wil er ook bij vermelden dat de meisjes van Beautyqueen erg vriendelijk en behulpzaam zijn, alsook weten ze goed waarover ze het hebben. Voor mij was het dus een erg aangename ervaring: winkeltje met merken waar ik tot nu toe enkel op UK blogs over gelezen had, allemaal op een vinger-afstand en iemand die me meer uitleg verschaft. De online shop vind je op: http://www.beauty-queen.be/nl/home terwijl de winkel zelf in de Donkersteeg in Gent gelegen is, dat smal straatje langs de Hema van de Korenmarkt richting Belfort.