donderdag 1 november 2012

Catrice 905 Steel My Soul

In het vernieuwd assortiment heeft Catrice twee lakjes met een metal finish effect. Ik was erg
nieuwsgierig naar het resultaat , ook al heb ik het erg voor een high gloss finish. Ik kocht 905 Steel My soul.


Het lakje heeft een breed borsteltje. De formule lakt prettig en dekt perfect in twee laagjes. 


Om het effect en kleur wat over te brengen, heb ik foto's in kunstlicht en daglicht genomen.


Ik vind de finish eerder matte met fijne gouden glitters dan een brushed metal effect. Het brushed metal effect zie ik dan eerder in het warme grijze kleur. Op onderstaande foto's is de gouden glitter heel erg duidelijk.


Een nadeel van matte nagellak is de houdbaarheid. Deze chippen sneller en gemakkelijker dan een lakje met een gloss finish. Het voordeel alweer is dat dit lakje erg dan weer erg snel droogt, gezien het eigenlijk een matte is. Met een top coat zou deze het langer uithouden, maar dan wordt het effect teniet gedaan.

De heel erg fijne gouden glitters op het matte grijze warme kleur vind ik een geslaagde combinatie. Het lijkt me een subtiel, neutraal maar toch feestelijk kleurtje voor de eindejaarsfeesten. Ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar het donkerder broertje Steel My Heart.


Dit lakje maakt deel uit van het vernieuwd en vast assortiment. Het flesje bevat maar liefst 10ml en kost 2,69 euro. Catrice is verkrijgbaar in het Kruidvat.