donderdag 20 juni 2013

Essie Watermelon


Essie Watermelon is een vrolijk zomers lakje dat deel uitmaakt van Essie's vaste collectie. Door Essie wordt het kleurtje beschreven als 'a creamy and refreshing juicy red'. Persoonlijk vind ik het een een roze-rood kleurtje is, een fel kleurtje dat toch niet al te fel is.

De formule is typerend voor Essie, het lakje lakt erg vlot en makkelijk, droogt snel en blijft precies goed zitten. Het lakje dekte eigenlijk al perfect na een dik laagje maar persoonlijk breng ik liever twee dunne laagjes aan. Ik heb het gevoel dat mijn nagellak dan langer chipvrij blijft.

Op de swatchfoto's draag ik aldus een dun laagje van mijn favoriete Essence vezel-basecoat, twee dunne laagjes Essie Watermelon en een laagje Essie Good To Go. De foto's werden trouwens op de derde dag na het lakken genomen. Mijn nagels zijn compleet chipvrij en glanzen nog steeds erg mooi. Nochtans heb ik de voorbije drie dagen absoluut niet stilgezeten. Ik vind aldus de kwaliteit van Essie fantastisch.

Essie is o.a. verkrijgbaar bij Kruidvat en Di. Een potje bevat 13,5ml en kost 10,99 euro.