maandag 17 juni 2013

Rimmel Sunshimmer 3D Bronzer


Aan bronzers kan ik niet weerstaan, zeker niet als ze een glowy finnish hebben. Deze van Rimmel lag te blinken in het 'Limited Edition' vakje, voor ik het besefte, stond ik aan de kassa. De Rimmel Sunshimmer 3D Bronzer in het kleur 001 Light was van mij.

Wat was de tester in de winkel mooi. De swatch gaf een mooie, fijne, rosé-gouden gloed. Het poeder was erg fijn gemalen en versmolt met mijn huid. Ik stond te popelen om thuis dit goedje op mijn gezicht te testen.

Eenmaal thuis, was ik misschien wat ontgoocheld. Het pigment was precies niet zo fantastisch als de tester in de winkel. Het kleur was tevens ook anders, minder rosé, eerder goud. De tester in de winkel bestond inderdaad uit drie evengrote strookjes beige, roze en bruin. In de pan zijn de verhoudingen anders. Middenin vindt je voornamelijk bruin en beige terug, de randjes zijn roze. Mijn eerste ervaring was eerder een ontgoocheling, de bronzer verdween uit mijn gezichtsveld.

Enkele dagen geleden herontdekte ik deze Sunshimmer. Zonder verwachtingen bracht ik het poeder aan op mijn wangen, alsof ik blush zou aanbrengen. Het kleur is relatief licht, een tot twee tinten donkerder dan mijn huidskleur. Subtiel dus. De finish geeft een gouden glow aan mijn wangetjes.
Gezien het poeder fijngemalen is, accentueert het ook mijn poriën niet, gelukkig maar.

Al bij al ben ik op het einde van de rit toch tevreden van dit goedje. Het voldoet niet aan de verwachtingen, geschept door de tester in de winkel, maar ik vind het effect toch mooi.
Ik zal de bronzer nu waarschijnlijk in de plaats van blush gebruiken. Als ik wat bruiner ben, zal hij vermoedelijk het best dienst doen als highlighter.

Er was nog een tweede kleur beschikbaar, maar afgaand op de swatch, was die erg oranje dus liet ik hem links liggen.

De bronzer bevat 12 gram, kost 9,99 euro en is te koop bij o.a. Di en Kruidvat.