maandag 22 april 2013

Essie Status Symbol



De lente begint er precies echt een beetje door te komen. Tijd voor vrolijke kleurtjes, denk ik dan. Gezien ik het de laatste dagen wat drukker heb, spendeer ik zo goed als geen tijd meer aan mijn make-up. Dagcreme en een likje mascara moeten volstaan. Als ik 's avonds dan eens wat meer tijd heb, lak ik wel eens mijn nagels. Geef toe, het is geen goed idee om 's avonds mijn make-up voor de volgende dag al aan te brengen, vermoedende dat ik 's ochtens opnieuw geen tijd zal hebben en liever wat langer knor in mijn bed. 

Essie Status Symbol had ik al tijdens het voorbije najaar gespot, maar ik vond het toen niet verantwoord om dit lief roze lakje te kopen. Het kleurtje vond ik eerder bij zonnige en warme dagen passen. Onlangs piepten de eerste zonnestralen door de maandenlang aanslepende grijze massieve wolkenmassa en spurtte ik naar de winkel. Essie Status Symbol was van mij. (Desbetreffende shoplog kan je *hier* checken.)

Status Symbol wordt door Essie omschreven als 'a creamy feisty hot pink'. Wel dat vind ik eigenlijk ook. Het is een roze met een warme ondertoon, niet cool/blauw zoals van de meeste andere roze lakjes. Tegelijketijd is het een fel roze, zonder naar neon te nijgen. Alleen als ik er naar kijk, kom ik er vrolijk van. 

De kwaliteit is fantastisch. Na twee laagjes waren mijn nagels perfect bedekt. De formule is net vloeibaar genoeg om makkelijk en aangenaam te werken. Het kwastje is breed en brengt eenvoudig aan. De droogtijd is, in mijn -ongeduldige- ogen, erg kort. Niets anders dan lof dus voor dit lakje. En voor Essie in het algemeen eigenlijk.

Gezien de lente heel voorzichtig de koude winterdagen probeert te doorprikken, supporter ik alvast verder met Essie in Status Symbol. Kan het weer zo toch enkel maar positief inspireren. En misschien wordt de zomer ineens ook vroegtijdig wakkergeschud opdat we er niet meer al te lang moeten op wachten. Wie weet.

Essie nagellak is te koop in o.a. Di en Kruidvat. Een flesje nagellak bevat 13,5ml en kost 10,99 euro.