donderdag 11 april 2013

Rimmel London Scandaleyes Waterproof Kohl Kajal

Op tal van UK blogs zag ik deze oogpotlood hype het voorbije half jaar passeren. De Rimmel London Scandaleyes Waterproof Kohl Kajal zouden echte pareltjes zijn. Formidabel pigment en echt waterproof. Helaas verschenen rond nieuwjaar in ons Belgenlandje een beperkt aantal kleuren: zwart met glitters, goud en zilver. Ik wou zo graag het Nude, Taupe en Bronze kleurtje aan mijn stash toevoegen, dus ging ik er vastberaden naar op zoek. In november 2012 bracht ik het Taupe kleurtje als souvenir mee uit Barcelona, Bronze scoorde ik in het Franse Rijsel (Monoprix) maar Nude, het meest begeerde, kon ik nergens in de winkels vinden. Al browsend ontdetke ik dat Rimmel London verkocht werd op asos.com. Helaas was Nude nooit echt op voorraad, tot voor kort. De kleurkiezer-dropdown menu kwam naar beneden en Nude stond ertussen. Voor ik het wist, had ik mijn winkelmandje gevuld, besteld en wachtte ik vol spanning af.

Ik bezit drie van deze pareltjes: Rimmel London Scandaleyes Waterproof Kohl Kajal in Nude, Taupe en Bronze. De kleuren vind ik vrij uniek, vooral Nude en Taupe. Nude kan op de onderste waterlijn aangebracht worden om zo rode ogen te verdoezelen. Daarbovenop blijft het echt de hele dag perfect op zijn plaats zitten, zelfs met mijn waterige ogen. Taupe vind ik prachtig als eyeliner om mijn ogen subtiel te definiëren. Perfect voor een daglook. Bronze is een meer uitgesproken potlood dat ik als eyeliner gebruik om een avondlook te creëren. De drie kleurtjes geven fantastisch pigment af, zijn waterproof en zien er 's avonds uit alsof je ze net hebt aangebracht. De textuur is enorm creamy en fluweelzacht, precies boter.

Rimmel London Scandaleyes Waterproof Kohl Kajal: Bronze - Taupe - Nude
Taupe is op de swatchfoto wat harder aangebracht. In mijn enthousiasme passeerde ik 3x met het potlood. Als ik het op mijn ogen aanbreng, trek ik eenmaal een lijntje en is het kleur veel zachter en lichter.

Ik ben er dus echt over te spreken. Moest er een grijs kleurtje beschikbaar zijn, een tint tussen Taupe en het zwart, zou ik die zeker ook aanschaffen. Ben je op zoek naar een aangenaam in gebruik oogpotlood dat blijft zitten tot jij beslist het eraf te halen, zijn deze Rimmel London Scandaleyes Waterproof Kohl Kajal zeker een goede keuze.

De oogpotloden zijn in Di en Kruidvat verkrijgbaar in zwart met glitter, zilver en goud. Online zijn een zevental kleurten verkrijgbaar bij asos.com. Verzendkosten zijn gratis. Levering duurde ongeveer een week. In het Franse Monoprix was het kleurassortiment groter. Als ik het me goed herinner hadden ze twee paarstinten, viertal blauwtinten, twee groentinten, oranje, tweetal bruintinten... De prijs varieert tussen de 5 en 7,5 euro, afhankelijk van waar je het oogpotlood aanschaft.