donderdag 4 april 2013

Make-up favorieten van het moment #2



Mijn make-up favorieten zijn weer eens aan de beurt. Deze producten versierden voorbije weken een plekje in mijn everyday bakje. Ik droeg ze niet allemaal tegelijk, de combinaties verschilden naar gelang waar ik iedere ochtend zin in had. Iedere dag iets anders gebruikt, maar de look was telkens gelijkaardig: clean en zo natuurlijk mogelijk. Sommige items go way back, (zie mijn vorige favorieten post *klik*), deze zijn in mijn ogen dan ook echt gevestigd holy grail material.

Zoals ik al meedeelde, ik gebruikte absoluut niet alles dagelijks tegelijk. In wat hierna volgt, beschrijf ik mijn favorieten van het allermeest gebruikt, naar wat minder veel gebruikt.

Dagelijks sierde een likje L'Oreal Telescopic False Lash Waterproof mascara mijn wimpers (review). Niet dagelijks, maar meerdere malen per week, gebruikte ik ook m'n Shu Uemura wimperkruller. De ene dag zat ik de krul beter dan de andere dag, maar oefening baart kunst, bedenk ik dan.

Ik nam me voor om wat meer mijn mono's te gebruiken. Naked en Naked2 schoof ik aan de kant voor Essence Party All Night (review), Urban Decay Sin of Maybelline Color Tattoo On And On Bronze (review). Deze bracht ik luchtig aan met Yves Rocher's fluffy blending kwast. Een erg aangename en zachte kwast trouwens. Hema heeft een gelijkaardige, ook erg fijn, maar net dat tikkeltje minder zacht dan die van Yves Rocher. Mijn volledig ooglid werd aldus ingekleurd met een lichte waas van een neutraal kleurtje. Vaak liet ik het zo.

Als ik wat meer 'oompf' wou, trok ik met de Catrice The Captain Of The Black Pearl en het ultradunne Hema eyeliner kwastje een fijn lijntje langs mijn bovenste wimperrand om mijn ogen op een zachte manier aan te zetten. The Captain Of The Black Pearl is trouwens een gitzwarte matte oogschaduw, de blauwe shimmer in de pan komt absoluut niet over op het ooglid.

Op wat minder frisse dagen trok ik met de Rimmel London Scandaleyes Waterproof Kohl in Nude een lijntje op mijn onderste waterlijn. Alle roodheid smolt als sneeuw voor de zon. Mijn blik werd meteen frisser en bleef tot het einde van de dag zo. De Scandaleyes in Nude is dus, volgens mij, alle hype meer dan waard.

Om wat lentezon te faken op mijn winters gelaat, om mijn gezicht wat meer kleur te geven, blushte ik mijn wangetjes met mijn all time favorite Gosh Bronzing Shimmer Powder in 002 Pink (review). Dit met behulp van mijn Real Techniques blush brush (review). Om mijn gezicht wat egaler te maken, viel ik terug op de oude Garnier Healthy Mix foundation in kleur 54. Ik nam me voor om eerst deze op te maken vooraleer ik de nieuwe uittest.

Donkere kringen toverde ik weg met de Garnier Roll-On. Super vloeibaar, dekkend en longlasting. Enige nadeel is dat deze niet fotovriendelijk is: foto's met flitser resulteren in witte kringen onder de ogen, waar de Roll-On is aangebracht. Op dagen waarop het trekken van foto's reeel was, koos ik dus voor Maybelline Fit Me concealer in 10. De formule vind ik minder aangenaam omdat die precies wat droger op de huid zit, maar voor een vlekkeloze foto laat ik graag de Roll-On een dagje rusten.

Ziezo, dit waren mijn favorieten van ongeveer de tweede helft van februari tot begin april. Benieuwd welke producten de volgende "make-up favorieten van het moment" halen!