maandag 1 april 2013

Shoplog #1


Dit is mijn allereerste shoplog. Ik schrijf dit artikel dan ook met gemengde gevoelens. Enerzijds wou ik het ook eens doen, anderzijds vind ik het minder aangenaam om geconfronteerd te worden met m'n aankopen. Stiekem is mijn plan om geen drogisterij spullen meer te kopen en me wat meer op high end producten te focussen. Nu, ik zal deze intentie waarschijnlijk nog eventjes moeten uitstellen. Al bij al kan ik er nog mee leven. Op het einde van de rit krijg je toch nog relatief veel waar voor je geld in het Kruidvat.


"Mijn" Kruidvat werd onlangs gerenoveerd, daarbij werd o.a. het Essence schap uitgebreid. Ik  was erg nieuwsgierig naar enkele van de nieuwe producten. De Essence Express Dry Spray zou je pas gelakte nagels sneller moeten lagen opdrogen. Essence Studio Nails Fix It! Nail Glue komt hopelijk (?) van pas als ik nog eens met een gescheurde nagel zit, "?" want hopelijk gebeurt dit niet een van de eerste dagen/maanden/jaren. De Essence Nail Art Multi Effect Brush kocht ik eerder voor de lol. Nail art is niet echt mijn ding, maar toch heb ik het gevoel dat ik er meer en meer voor open begin te staan. 

Essence eyeshadow 58 Cappuccino, Please! kocht ik om eens mee te experimenteren als highlighter op het gezicht. Eigenlijk wou ik een andere, maar de tester ontgoochelde me enorm, later meer hierover. Als laatste artikel van dit merk kocht ik het grijs Essence Stay No Matter What, na de vele positieve reacties.

De Candy Shock Limited Edition van Catrice lag voorbije donderdag al in de schappen. Op mijn wishlist stonden de blusher en de highlighter. Prachtige baked marbles pronkten op de persfoto's. De realiteit was helaas anders, of van de testers althans. De magie was precies allemaal een overspray. Wat een ontgoocheling. De lichtroze blush gaf zo goed als geen pigment af, terwijl het highlightpoeder gewoon lichtgeel en matte was. Wat gebeurt er met Catrice? Ik lees ook overal op het internet dat de nieuwe lakjes te wensen overlaten. Ik kocht uiteindelijk enkel de roze Catrice Candy Shock Limited Edition Nail Sugar Pearls in Sugar Shock. Neem ik m'n nail art experiment dan toch serieus?

On And On Bronze (review) kon me dan toch bekoren na heel erg veel gesukkel en ge-experimenteer. Uiteindeijk werd ik nieuwsgierig naar andere kleurtjes. De Maybelline Color Tattoo in Audacious Asphalt kwam met me mee naar huis.

Gosh is een merk dat me echt aangenaam verrast heeft. Ik bezat tot nu toe enkel twee blushes (review) en twee kleurtjes BB creams (review). Het was meteen liefde op het eerste gezicht. Zowel de blushes als de BB cream zijn holy grail material. Daarom besloot ik eens wat meer van het merk te proberen. De Gosh Bronzing Powder in 02 Natural Glow vond ik vrij uniek. Het is een matte bronzer, maar dan precies met een groene ondertoon. MAC had in een LE voorbije herfst een Pro Sculpting Cream in Walnut and Coffee, een gelijkaardig kleur, maar helaas was ik te laat. Gosh Multicolour Blush in 50 Pink Pie had ik al op het oog toen ik mijn eerste twee blushes aanschafte, een derde vond ik toen teveel van het goede. Ditmaal kon ik er niet aan weerstaan. Het is een "pomegranate" roze blush met een satijnen glow. Lijkt me perfect om de lente op te roepen. Seriously, zijn al 21maart gepasseerd + zomeruur is van kracht...

Hopelijk kan ik nu eventjes uit het Kruidvat blijven.

Prijzen:
Essence Express Dry Spray - 2,69 euro
Essence Studio Nails Fix It! Nail Glue - 1,99 euro
Essence Nail Art Multi Effect Brush - 1,99 euro
Essence eyeshadow 58 Cappuccino, Please! - 1,69 euro
Essence Stay No Matter What - 1,59 euro
Catrice Candy Shock Limited Edition Nail Sugar Pearls in Sugar Shock - 2,99 euro
Gosh Bronzing Powder in 02 Natural Glow - 9,99 euro
Gosh Multicolour Blush in 50 Pink Pie - 9,99 euro
Maybelline Color Tattoo in Audacious Asphalt - 9.90 euro