maandag 29 april 2013

Clinique High Impact Extreme Volume

De Clinique High Impact mascara was al een oude favoriet van me. Hij definieerde, separeerde en verlengde erg subtiel en op een natuurlijke manier mijn wimpers. Misschien miste ik toch net dat tikkeltje volume? Precies of mijn gedachten verhoord werden... Clinique zette onlangs de High Impact Extreme Volume mascara in de winkelrekken. In mijn ogen is dit precies de klassieke High Impact bestseller, maar dan met volume, yay! Daarbovenop kwam de mascara uit in een vrolijk setje dat instant  een lentegevoel in me opriep. Het setje bevat een klein toilettasje, een luxesample oogcreme en een zwart creamy oogpotlood.


Nu over naar de mascara. Wat was mijn ervaring en hoe denk ik er over?

Op zich heb ik in het algemeen geen voorkeuren voor het type of de vorm van mascara-borsteltjes. Zolang het borsteltje maar aangenaam werkt, ben ik tevreden. Het borsteltje van de Clinique High Impact Extreme Volume mascara vind ik aan de grote kant en doet me enorm denken aan dat van de MaxFactor False Lash mascara. De gewone High Impact mascara bezit een klassiek borsteltje met haren, van hetzelfde formaat ongeveer. Toch vind ik het resultaat van de High Impact Extreme Volume enorm vergelijkbaar met dat van de gewone High Impact mascara.

De substantie is volgens mij ook erg gelijkaardig. De formule lijkt me wat aan de vloeibare en lopende kant. In het begin was de mascara erg nat en dat resulteerde in aaneengeklitte wimpers of klontertjes tussen de wimpers. Na een aantal weken droogde de mascara gelukkig wat uit en kwam hij pas, volgens mij, tot zijn recht. (Zoals dat trouwens met de meeste mascara's gaat.)

De houdbaarheid vind ik minder fantastisch. Het is geen waterproof mascara. Meestal gaat mijn voorkeur daar ook naar uit. Mijn wimpers blijven dan zacht en 's avonds gaat de mascara er gemakkelijk af, zonder sloop- en/of boenwerken. Non-waterproof mascara's blijven zo goed als altijd goed bij me zitten, tot op het einde van de dag. Meestal overleven ze een lichte motregen of een ietwat natter oogje. Deze heeft het daar helaas wat moeilijker mee. Het kleinste vochtig microdruppeltje is precies al een aanleiding om uit te lopen. 


Al bij al ben ik nipt tevreden over deze mascara. Het natuurlijk en subtiel effect waar ik naar streef vind ik subliem. Dit compenseert dan voor de sucky staying power. Ik zal deze mascara met veel plezier opmaken, maar eerlijk, voor een non-budget mascara vind ik dit eigenlijk niet echt de centjes waard.  Een rebuy zit er dus helaas niet in. Was de mascara beter bestand tegen vocht, dan zou het de non-waterproof tegenhanger van mijn all time favorite waterproof L'oreal Telescopic False Lash mascara kunnen zijn.  


De mascara bevat 10ml en kost gemiddeld 25 euro, afhankelijk van waar je ze aankoopt. Clinique wordt o.a. verkocht in Ici Paris Xl, Inno, Planet Parfum. Het setje is een tijdelijke actie en wordt verkocht aan dezelfde prijs als de mascara.