donderdag 8 november 2012

Action pincet

Het Action pincet, daar valt veel over te lezen op talrijke beauty blogs. Erg veel aangenaam verraste dames. Ik moest wel checken of de hype klopte over dit pincet dus zette ik vaart richting Action. Zo'n ding kost namelijk maar 0,69euro. Ik moest weten of dit echt goed was, zeker als je de prijs in je achterhoofd houdt.


In de winkel trof ik talrijke uitvoeringen aan: roze, blauw, zilver, met poppetje in verschillende outfits, luipaardprint... Ik ging niet zozeer voor de looks enzo, maar zocht er eerder eentje uit dat goed toekneep. Na een vijftal verpakkingen te hebben ingedrukt, had ik eentje te pakken waarvan de twee beentjes perfect op elkaar aansloten. Je moet dus echt goed zoeken en kritisch kiezen. En het was eentje met een poppetjes design. Jippie, stiekem wou ik zo eentje, maar dan met een roze outfit, nuja, het was tenminste een poppetje. Ik vind die echt zo schattig!


Ik ben aangenaam verrast. De beentjes van het pincet zijn erg dun, fijn en scherp. Ze sluiten ook perfect op elkaar aan zodat je echt bij elk fijn haartje kan. Voor dit poppetje is geen enkel ongewenst haartje nog veilig. Ik ben erg tevreden. Het enigste minpunt dat ik kan bedenken is dat het wat aan de harde kant is om toe te knijpen. Ik denk ook niet dat dit met het te gebruiken zal versoepelen. Nu, moeilijk gaat ook, zolang het maar gaat, en het gaat goed met dit pincet. Vermoedelijk zal elk exemplaar verschillende tekortkomingen hebben. Je koopt eigenlijk stiekem een beetje een kat in een zak, maar een heel goedkope kat dan. Dat is dan dus niet zo erg.



Mijn oud pincet blijf ik trouw. Het werkt net iets fijner. Het is even scherp en precies, maar ik moet minder kracht steken op de beentjes, wat net wat aangenamer werkt. Dit exemplaar is er eentje voor een weekendje weg of voor mee te nemen op vakantie. Mijn oud pincet zal me dan thuis verwelkomen en loopt zo niet het risico te verdwalen ver weg van huis.


Dit pincet is te koop bij Action en kost 0,69 euro. Een weggeefprijs, of eerder goede meeneemprijs, voor een erg goed stuk gereedschap.