maandag 26 november 2012

Catrice SpectaculART

De nieuwe limited edition van Catrice ligt al een tweetal weken in de schappen. "Mijn" Kruidvat was deze keer wel erg laat. Gelukkig had ik daardoor de kans om tal van reviews te lezen en moest ik niet twijfelen (of miskopen doen) terwijl ik naar het mooie, volle schap sta te kijken. Ik ging voor een oogschaduw en de valse wimpers.



Pure Chrome in het kleur 01 So Precious sprak me het meest aan. Dit was het enige kleur dat ik niet bezit of niet overlapt met kleurtjes van andere merken. De andere kleurtjes van de collectie deden me sterk denken aan enkele kleurtjes van Couleur Infaillible van L'Oreal die ik bezit en sloeg ik dus over. Sinds kort ga ik voor kwaliteit & diversiteit i.p.v. kwantiteit. #teweinigbergruimte. 

De verpakking is van stevig transparant plastiek. Meer dan voldoende voor mijn normen. Het overleeft een occasionele val en ik zie het kleur goed liggen in mijn collectie.


De opdruk is fantastisch. Het is precies een tweed print die nog eens in relief zit, een 3D tweed print. Erg leuk om eens zo iets speciaals bij een budget merk te zien.


Het poeder voelt extreem zacht aan en heeft iets mee van een jelly structuur. Doet me op een manier opnieuw denken aan de structuur van L'Oreal's Couleur Infallible, of toch alvast een erg geslaagde poging tot. Gelijkaardig is het product niet echt, als je de structuur van de poeders vergelijkt, maar het komt wel aardig in de buurt. 


De pigmentatie is fantastisch en de oogschaduw brengt erg gemakkelijk aan. Hij blijft ook een hele dag goed op zijn plaats zitten. Het kleur zou ik het best omschrijven als een 'gouden khaki' en is precies wel een rijker khaki dan ik gewoon ben. 


Khaki is een van mijn favoriete kleuren. En dit seizoen erg trendy precies. Ik verzamelde mijn budget khaki oogschaduw en onderwierp ze aan de "wie is het mooiste kleur* van het budget land" test (*van mijn collectie).

Deelnemers in deze battle zijn (op de foto van L naar R):
- Catrice LE Spectaculart 01 So Precious
- Essence Olive Garden (volgens mij een exacte dupe voor MAC Sumptious Olive)
- Catrice Golden Evergreen
- Essence TE Wild Craft 02 Out Of The Forest

van L nr R: So Precious - Olive Garden - Golden Evergreen - Out Of The Forest
So Precious is duidelijk 'rijker' dan de andere. De andere zijn eerder een 'plat' khaki terwijl So Precious er ook een gouden schijn door heeft. Op de swatches is dit erg duidelijk. Op mijn ooglid zie ik echter weinig wereld van verschil, waarom begrijp ik niet. Nu, de kleuren liggen ook niet zo ver uit elkaar, en een subtiel verschil zie je vaak enkel bij een vergelijking (zoals op de foto hieronder). Vandaar misschien dat het op mijn ogen minder opvalt.


Ik was ook erg nieuwsgierig naar de valse wimpers. Lijkt me leuk eens te proberen tijdens de eindejaarsfeesten. 



In de verpakking zitten drie verschillende lengtes enkelvoudige plukjes wimper, zestig plukjes in totaal. Deze geven volgens mij het meest natuurlijk effect en kan je zelf de intensiteit opbouwen die je wenst te bereiken. Persoonlijk zou ik twee van de kortste aan de buitenste rand plakken om m'n wimpers te accentueren. Wat ik me afvraag is, hoeveel malen die hergebruikbaar zin, of zijn het one-timers? Een kleine handige lijmtube is meegeleverd, al zat die wel erg goed verstopt onder het plastiekje waar de valse wimpers in zitten.



Ik ben erg nieuwsgierig naar dit experiment. Sowieso oefen ik een dagje voor het feest event. Hopelijk lukt het mij, want handig, dat ben ik niet altijd.

De oogschaduw bevat 2,0 gram product en kost 3,99 euro. De valse wimpersset kost ook 3,99 euro.
Deze Limited Edition ligt al enkele dagen in de schappen. Als je er iets van wil toevoegen aan je stash, zou ik niet te lang twijfelen, want op=op.