donderdag 15 november 2012

L'Oreal 304 Spicy Orange

Een fel rood kleurtje met een oranje ondertoon op de nagels vind ik prachtig. Het tovert een, op het eerste gezicht, saaie zwarte herfstoutfit, om en geeft wat kleur aan het geheel. Nagellak vind ik dan ook een prachtig accessoire. Vandaag ging ik voor Spicy Orange van L'Oreal.


Spicy Orange, maakt samen met een dertigtal kleurtjes, deel uit van een onlangs vernieuwde lijn van L'Oreal.



De lakjes hebben een gelstructuur en zouden geen topcoat nodig hebben. Tevens zouden ze een tiental dagen mooi blijven zitten. Naar mijn ervaring blijven ze een drie- tot viertal dagen mooi zitten en begin je dan pas enige tip- en chipwear zien. Al bij al ben ik dus erg tevreden over de houdbaarheid. Een topcoat is ingebouwd in de formule, en inderdaad, de glans finish is fantastisch. Toch doe ik er zelf een topcoat op, om de nagellak ietwat langer mooi te houden.


Het borsteltje is vrij breed en lakt erg gemakkelijk. Ook zou er bij het ontwerp aandacht zijn besteed aan de manier waarop de vloeistof verdeeld wordt. Ik moet zeggen, daarin zijn ze geslaagd. Er komt telkens net genoeg nagellak van het borsteltje en het lakken verloopt vlekkeloos.

De formule is creamy en net vloeibaar genoeg. Het lakje perfect dekt na een laagje, maar ik opteer toch voor twee laagjes. Het kleur komt dan het best tot zijn recht. Het droogt ook relatief snel op.



Vrijdag heb ik mijn nagels gelakt. Een base coat, twee laagjes Spicy Orange en een top coat.
Zo zien ze eruit op woensdag. Dus vijf dagen na het lakken. Ik ben best tevreden. De glans is wat geminderd en er is een lichte slijtage op de tipjes, zo dwars op de nagel, het vlak waar je vijlt. Maar die is best verwaarloosbaar. Geen chip te bespeuren. Ik ben dus erg tevreden over de houdbaarheid.


Ik beschik over een tiental kleurtjes van deze lijn en ze lakken allemaal even prettig en met een gelijkaardige kwaliteit. Allemaal aanraders.

Deze nagellak bevat 5ml en kost 5,99 euro en wordt o.a. verkocht bij Di, Kruidvat, Inno, Delhaize, Carrefour ...