donderdag 29 november 2012

UNE Skin-Glow Pencil

Sinds ik op tal van UK blog's de reviews las over Rimmel's Scandal Eyes oogpotlood in het kleur 05 nude, ben ik als een gek op zoek naar dit kleurtje. Tevergeefs, het is precies nergens te koop in ons Belgenland. Ik heb de gouden, zilveren en zwart-met-glitters versie al in enkele winkels gespot, maar het kleur 05 nude nog nergens. (Derde foto in *dit* artikel.) De zoektocht werd verdergezet. 
Nu bekeek ik andere merken, misschien boden zij zo een vleeskleurig oogpotlood aan? Ik was verrast. Geen enkel merk heeft dit. Tot ik bij UNE een bleek concealer potlood zag.


Het is eigenlijk een concealer potlood, of een Skin-Glow Pencil. Het enigste dat ik tot nu toe tegenkwam dat aansluit in mijn zoektocht naar een neutraal, nude oogpotlood. 


Waarom wil ik een nude potlood zo graag? Wel, op tal van blogs en in youtube filmpjes zie ik mensen aan de slag met zo een nude potlood. De onderste waterlijn van de wimpers wordt ingekleurd zodat je oogopslag en blik frisser en helderder ogen, tevens zou dit kleine oogjes een boost geven. Het potlood dat ik zag was ofwel eentje van een LE van MAC Chromographic ofwel Scandal Eyes van Rimmel. Geen enkel van beide te verkrijgen.

Het potlood dat ik kocht is dus eigenlijk een concealerpotlood. Het kleur leek OK, net zoals de textuur. De textuur is erg romig of creamy, en dit is wat ik zocht, want anders is die erg moeilijk aan te brengen op de waterlijn en is die in no-time terug weggespoeld. Het enige waar ik me zorgen om maakte, was dat het geen oogproduct is maar een huidproduct. Eerlijk gezegd, ik heb er nog geen oogirritatie van opgelopen. Dat kan ook niet anders. Make up van UNE is namelijk 100% natuurlijk. Het kleur blijft tevens ook erg goed zitten op mijn relatief waterige waterlijn. Ik ben dus opnieuw eens aangenaam verrast.


De vorm vond ik op het eerste moment wat aan de ongewone kant. Het potlood heeft een vierkant profiel terwijl de meeste rond zijn. "Eens iets anders", dacht ik. En het is leuk anders, het potlood blijft precies liggen waar ik het gelegd heb, zonder weg te rollen. Een geniale (en super simpele) uitvinding, deden meer merken dit maar.

Het kleur dat ik gekozen heb, is G02. Het lichtste kleur van de boel. Het is precies een erg licht roze, een wit-roze. Het pigment is tevens fantastisch, te fantastisch. Het lijntje dat ik trek toont erg wit, strak en onnatuurlijk en moet ik vervagen met een wattenstaafje. Het vervaagde resultaat is wel een pak subtieler en blijft wel een hele dag mooi zitten, zonder verder te vervagen. Het kleur blijft wel nog steeds een tikkeltje te wit. Je moet niet van erg dichtbij staan om te zien dat ik een wit lijntje heb. Volgens mij zal dit wel erg mooi staan bij een erg bleek huidje. Dan kan ik me goed inbeelden dat de blik wordt opgelicht. Ik heb een licht tot medium teint en ik moet erg opletten om het niet erg onnatuurlijk te laten overkomen. Het potlood is tevens ook een prachtig instrument om de binnenste ooghoek te laten oplichten. Zoals op de waterlijn, blijft het daar ook perfect op zijn plaats zitten.


De zoektocht naar het Rimmel Scandal Eyes oogpotlood in het kleur 05 nude geef ik niet op. Rimmel's potlood is precies meer nude dan dit concealer potlood. Nu heb ik tenminste een potlood, dat vrij goed werkt, maar net wat te licht is voor mijn gezicht, in afwachting tot ik Rimmel's scoor.

Last but not least, en een beetje off-topic misschien: dit is een prachtig concealerpotlood. Niet omdat ik het voor andere doeleinden gebruik dat we het hoofddoel hoeven te vergeten. Het doet wat het moet doen. Het werkt enorm precies, gezien de scherpe punt, en dekt vlekkeloos. Ik stip rode vlekjes/puntjes aan en dep dan het product met mijn vinger in de huid. *Poof*, vlekjes zijn verdwenen. Ik gebruik het ook als highlighter vlak onder mijn wenkbrauwen en op mijn neusbrug. Het licht ook perfect donkere kringen onder mijn ogen op.

Ik ben dus enorm te spreken over deze multi-tasker en raad die dan ook sterk aan. Een prachtig multifunctioneel potlood dat ik zeker opnieuw zal kopen. 

Het potlood kost 9,99 euro, bevat 1,04 gr product en is te koop bij Di.