donderdag 7 maart 2013

Dislikes #1


Ik geef niet graag negatieve commentaren of beoordelingen. Het liefst ben ik erg positief en enthousiast. Helaas kan dit niet altijd. Er is ook een andere zijde, de zijde van de teleurstellende producten, producten die het voor mij persoonlijk niet echt waard zijn. Daarom besloot ik drie ontgoochelende producten in een enkele post te bespreken:
- Essence Studio Nails Better Than Gel Nails Top Coat
- Rimmel London Scandal Eyes Show Off mascara
- Bourjois Paris 33 in Lilas D'Or

De Essence Studio Nails Better Than Gel Nails Top Coat wordt op tal van blogs geprezen: een favoriete sneldrogende top coat. Ik vind 'm niets. Naar mijn gevoel droogt hij niet sneller dan andere top coats. Daarbovenop verkleurt hij enorm mijn nagellak. De tweede dag al is er een erg oranje tint over mijn nagellak, iets dat ik absoluut niet apprecieer.

De Rimmel London Scandal Eyes Show Off mascara is in mijn ogen ook een big failure. Deze mascara doet niets voor mijn wimpers: geen definitie, geen separatie, geen verlenging en absoluut geen volume.   Volgens mij is er gewoon iets mis met de formule. Die is precies uitgedroogd en er valt heel moeilijk mee te werken. Het kleur is niet zwart maar eerder erg donkergrijs. Daarbovenop is dit de eerste mascara die het bij mij geen dag uithoudt. En dan nog het borsteltje. Het is gigantisch enorm groot en extreem onhandig. De bolvormige top bemoeilijkt nog meer het al moeizaam aanbrengen.

Aanvankelijk vond ik de Bourjois Paris 33 in Lilas D'Or blush fantastisch. Het was een roze peachy blush met subtiele gouden shimmer. Na verloop van tijd droogde deze helaas helemaal uit waardoor er gewoon geen pigment vanaf kwam. Met een papieren nagelvijl schuurde ik het bovenste laagje af waardoor ik hem dan weer enkele dagen kon gebruiken. Uiteindelijk vond ik dit  erg lastig en onhandig. Een blush mag subtiel zijn en ik wil die graag kunnen opbouwen, maar deze is onzichtbaar.

Ik ben niet graag negatief. Zeker niet als het om merken als Essence, Rimmel of Bourjois gaat, want deze merken hebben ook producten op de markt die erg grote favorieten van me zijn. Als ik producten de top vind, dan schrijf ik er met veel plezier over, getuige het merendeel van mijn posts. Helaas vind ik dat deze drie enkele van de zwarte schapen zijn.