maandag 4 maart 2013

La Roche-Posay Hydraphase Intense Masque



Tijdens de droge en koude wintermaanden moest ik wel iets vinden om mijn gezicht te beschermen. Mijn huid is normaal en eerder gedehydrateerd dan droog. Een rijke creme, voor een droge huid, deed dus niets voor me, of toch wel: mijn huid werd erg onrustig en kleine puistjes begonnen te zegevieren. 

Ik ging op zoek naar een intense hydratatie en stootte op La Roche-Posay Hydraphase Intense Masque. Het is een creamy en dikke creme die je in een rijkelijk laagje op je gezicht aanbrengt. Je laat het product een tiental minuten inwerken om dan het overtollig product af te vegen.

Mijn gebruik wijkt echter af van de voorschriften. Al experimenterend ontdekte ik een andere gebruiksmethode.  Als m'n huid in nood verkeert, smeer ik een grote hoeveelheid (minder dan rijkelijk maar meer dan gewone dagcreme) op mijn gezicht, alsof het gewone gezichtscreme is. Na een tiental minuten is er niets meer om af te vegen. De creme trekt enorm snel in en laat geen vettig laagje na. Een instant hydratatie dus. Mijn huid is niet meer onrustig, enkel gehydrateerd. Van kleine puistjes is er ook geen spoor meer. 

Als masker vind ik La Roche-Posay Hydraphase Intense Masque niets, maar als intens hydraterende gezichtscreme vind ik het een winnaar, mijn nieuw holy grail product. 

Dit is de dosis die ik gebruik voor mijn gezicht en hals. In mijn geval is dit dubbel zo veel als mijn gewone dagcreme.
La Roche-Posay Hydraphase Intense Masque bevat 50ml en kost gemiddeld 13 euro. La Roche-Posay wordt o.a. bij iU of de apotheek verkocht.