maandag 3 december 2012

Juwelenhanger

Als het op organisatie van mijn dierbare spullen aankomt, ben ik een autist. Alles moet perfect overzichtelijk en netjes geordend en tentoongesteld liggen. Anders zou ik vaak vergeten wat ik allemaal heb en dingen dubbel kopen. Mijn juwelen ordenen en tentoonstellen, is altijd een pijnpunt geweest. Tot nu toe vond ik nog niet de optimale wijze of systeem om alles netjes te ordenen. Ik had al een juwelencarrousel en hing al mijn oorbellen-met-een-haakje rond een bloempot, zie *hier*. Mijn allerlangste kettingen kon ik voorlopig nog niet kwijt, tot ik deze kapstok tegen het lijf liep.


Het is eigenlijk een kapstok met haakjes die je kan hangen waar je wenst. Het zwart oppervlak is precies 'bepluisd' (of licht 'bedonsd'?). Tevens kan je er ook voor kiezen om er sjaaltjes, kleine handtasjes of riempjes aan te hangen. Ik koos voor mijn lange kettingen, deze moesten het dringendst aangepakt worden. 

Ik heb nu mijn overzicht terug en mijn schildersezel heeft eindelijk weer eens iets te doen.


Aan de achterkant zijn er geen haakjes. Misschien kunnen daar oorbellen-met-een-hangertje aan gehangen kunnen worden? Een ander voordeel is dat deze hanger compact is, moest je beslissen van je juwelen 'donker' te willen bewaren zodat ze niet verkleuren, in je kleerkast bijvoorbeeld, neemt deze dan ook niet veel plaats in. 


Ik ben alvast tevreden met mijn aankoop en nieuwe organisatie.
Deze juwelenhanger is nu tijdelijk verkrijgbaar in het Kruidvat en kost 1,99 euro. Er bestaat tevens een roze variant.