donderdag 20 december 2012

Deauty Box december

Waaw, de decemberbox is een prachtig staaltje Deautywerk. Ik ben sprakeloos. Kijk mee tenzij je nog vol spanning afwacht om je eigen exemplaar open te maken.


Kijk maar mee naar de leuke inhoud. Ik ben alvast onder de indruk. Deauty leverde weer eens puik werk. Maar liefst drie super leuke full size producten en drie super leuke luxe samples.

Bee Nature is een nieuw en natuurlijk cosmeticabedrijf. Daarbovenop 100% Belgisch. Leuk zeg. Zoals de naam suggereert, zijn de producten op basis van honing. Deze heelt en hydrateert op een natuurlijke wijze. Deze hand- en nagelcreme bevat tal van natuurlijke en verzorgende bestanddelen die je handjes en nageltjes gedurende deze koude en kille wintermaanden verzorgen. De verpakking is tevens erg leuk en origineel. Een knijpflacon die ook nog eens hygiënisch is. 
Als je de crème insmeert, hangt er een erg specifieke, doordringend en kruidige geur in de lucht. Ik ben er niet meteen fan van. Gelukkig verdwijnt de geur volledig na enkele minuten en blijven m'n ingesmeerde handjes gehydrateerd na. De crème is aan de vloeibare kant en trekt snel in. Het enigste nadeel dat ik mocht ervaren was een trekkerig gevoel de eerste twee keren na het insmeren, net als de crème volledig is ingetrokken/opgedroogd. Gelukkig verdween dit na de derde applicatie.
Bee Nature Hands and Nails Cream - 50ml - full size - 7,90 euro
Een droogshampoo in meeneem formaat is altijd leuk. Deze zou bovendien parabeen, sulfaat en kleurstof vrij zijn. Joepie! Niet dat ik hier als een freak op let, maar als het gezond kan, why not? Deze droogshampoo zou plat en vettig haar omtover tot een frisse, luchtige en volumineuze coupe op momenten van tijdschaarste. Zelf teste ik deze nog niet uit. Ik douche namelijk erg snel en heb nog niet echt ooit moeten terugvallen op dit soort hulpmiddeltjes. Ooit zal de nood hoog zijn en zal ik op deze spuit terugvallen.
Klorane Dry Shampoo with Oat Milk, 50ml - full size: 150ml, 10,80 euro
Nog eens een haarolie. Ik vind dit plezant. Mocht het van mij afhangen, dan zit er iedere maand een haarolie of soortgelijkige in de deautybox. Mijn lange haren mogen dagelijks verwend worden en haarolie kan ik till the end of times wel gebruiken. Mij hoor je dus niet klagen, integendeel. Ik smeerde deze olie eergisteren op handdoekdroog haar en gisteren op droog haar. Hij is erg vloeibaar en trekt onmiddellijk in. In eerste instantie, tijdens het aanbrengen, hangt er een parfumgeurtje aan. Heel lekker parfum indien je van parfum houdt. Zelf ruik ik het liefst enkel en alleen naar mijn eigen gekozen Eau de Parfum. Gelukkig verdwijnt het geurtje als ik de badkamer verlaat en zijn m'n haren glanzend en zacht. Gezien ik deze olie nog maar twee keer gebruikt heb, kan ik er nog geen diepgaande uitspraak over doen. Maar wat ik er tot nu toe van gezien heb, bevalt me erg goed.
Kerastase Elixer Ultime Fine and Sensitized hair, 50ml - full size: 125ml, 35,80 euro 
Het Actif Pur citroenzuur zou net eens iets kunnen zijn dat ik deze maanden goed kan gebruiken. Mijn teint is een beetje aan de doffe kant en kan een opkikker gebruiken. Dit goedje verwijdert dode huidcellen en stimuleert nieuwe celaanmaak. Erg benieuwd naar dit goedje.
Etat Pure Actif Pur Citric Acid AHA A60 - 15ml - full size - 12,20 euro
De heren mogen deze maand ook verwend worden. Een luxe sample van Giorgio Armani's Acqua di Gio Eau de Parfum is voor de papa, broer, man of vriendlief voorzien. Leuke attentie, vind ik.
Acqua Di Gio, 5ml - full size: 40ml, 68 euro
Essie's Stylenomics lonkt al enkele weken naar me vanuit het Essie-rek. Ik weerstond telkens de drang om deze te kopen. Gisteren lag hij opnieuw bijna in m'n mandje. Gelukkig luisterde ik naar m'n instinct en liet ik 'm voor de zoveelste maal links liggen, want deze maand zit dit wondertje in m'n deautybox.
Essie Stylenomics - 13,5ml - full size - 10,99 euro

Zoals je wel ziet is deze bos meer dan de moeite waard. Deauty blijft keer op keer verbazen en verrassen.

Deze maand zaten er tevens een pin en twee stickervellen in de doos. Indien je je dozen bewaart, kan je ze hergebruiken om je beautystuff in op te bergen en aan de hand van de stickers de dozen benoemen en uit elkaar houden.


Het abonnement kost maandelijks 15euro. Je vult een beauty-profiel in en krijgt maandelijks 5 tot 6 producten (full size of (luxe) samples) die er min of meer op afgestemd zijn. Meer info op www.deauty.be. Een prachtige manier om kennis te maken met producten die je zelf niet meteen zou kopen. Die hard fan forever!