maandag 10 december 2012

GUESTPOST: L'Oreal Sculpte Force 3 - cosmetica voor mannen?

Wie in het echte leven met de regelmaat van de klok met PrettyPleaseMiss optrekt, moet wel al 's tegen een winkeltje links of rechts bestand zijn. Ook als man. En wie dan net een afspraakje op zondag regelt, die heeft een probleem. In België werken er weinig tot geen winkels op de dag des heren.

Gelukkig heeft een kenner als PrettyPleaseMiss daar al eens pasklaar antwoord op. Winkels werken in Frankrijk. Lille is bijvoorbeeld een topper.

Maar winkels werken ook in Nederland. En dat is voor ons ook niet ver. Dus op een stoute zondag trokken wij naar het Zeeuws-Vlaamse Sluis. Het legde ons geen windeieren. Althans schrijver dezes niet.

We leerden er op mysterieuze wijze het product L'Oreal Sculpte Force 3 kennen. Meer weten over dit gekke verhaal? Of weten of jij binnenkort wel weer door de haren van je vriendje streelt?



Sluis: dorp der drogisterijen.

Het dorpje is een waar paradijs voor beauty stuff. Het lijkt wel alsof je elke vijf passen dezelfde winkel voorbijloopt. Let wel: dit is slechts schijn en elke lezer van deze blog ziet volgens mij grote verschillen tussen de diverse winkeltjes.

Het leuke aan al die winkeltjes is echter wel dat ze vol staan met "testers". Ik maak er een sport van zoveel mogelijk te testen. Jup, de geur op het einde is niet om over naar huis te schrijven. Maar we gaan dan ook naar huis, dus waarom nog naar daar iets schrijven?

Oja, naast de drogisterijen volgepakt met testers zijn er ook veel sexshops. Dit even terzijde, maar het kan een argument zijn je man mee te lokken op een "Sluiselijk shoppingavontuur". Van een Sluiselijk shoppingavontuur gesproken. Wij hebben er eentje: de uitstap in de speciaalzaak.

De uitstap in de speciaalzaak....

Na wat gekuier in de toch wel "gesjellige" straatjes van Sluis werd er schijnbaar andermaal een drogisterij binnengestoven. Niets was echter minder waar. Deze bleek een speciaalzaak in haarverzorgingsproducten. Je kan er alles krijgen wat je elders niet kan krijgen. Normaliter zijn de producten bovendien enkel beschikbaar voor gediplomeerde kapsters.

Geheel binnen de "tester-traditie" ging ik ook hier aan het testen. Ik deed een random potje open en wreef wat van die pasta op mijn handpalm. Mijn doelstelling hierbij was eerder inzicht verkrijgen in de materie dan wel deze daadwerkelijk in mijn wilde manen te smeren. Ik ben daar eigenlijk niet zo voor.

... en de verplichtte ontdekking van L'Oreal Sculpte Force 3! 

Helaas Pindakaas! Een eerder onsympathieke winkelbediende stoof in mijn richting en brulde me toe "EN WAT DENKT MIJNHEER DAT HIJ AAN HET DOEN IS?"

Ik voelde me eerst vereerd. Men dicht me niet vaak de titel "mijnheer" toe. Maar ik voelde de bui wel al hangen. Ik werd verplicht het potje aan te kopen.

Daar staat men dan met een ongetest goedje. Een handpalm is immers geen kapsel dus naar mijn gevoel had ik het niet echt getest. Testen dan maar!



L'Oreal Sculpte Force 3 getest en goedgekeurd. 

L'Oreal Sculpte is een modelleerpasta. Het bestaat in verschillende sterktes. Ik heb de "force 3" getest. Dit lijkt een medium sterkte te hebben. Maar wel ideaal voor mijn doelstelling: een creatief verzorgd kapsel met weinig onderhoud.

De pasta op zich heeft een mooie smeuiige structuur. Deze blijft bovendien behouden eenmaal in contact met het haar. Het versmelt mooi met je haar. Je ziet absoluut niet dat ik iets in de haren heb. Bovendien zien de haren er niet zwaar uit. De downside is wel dat het nogal een plakkerig goedje is voor de handen. Na het aanbrengen maak ik mijn handen dan ook opnieuw proper. Deze plakkerige eigenschap gaat echter wel teniet eenmaal je het in je haar gedaan hebt. Perfect!

Na wat experimentjes heb ik beseft dat de pasta het beste resultaat geeft wanneer je het inbrengt op droog haar. Dus niet onmiddellijk na het douchen, wat voor de meeste mannen een aanpassing vormt.

Tenslotte is het nog vermeldenswaardig dat je dit product niet dagelijks hoeft te gebruiken. Ik gebruik de modelleerpasta nadat de haren gewassen zijn. Als ik de haren niet was, dan hoef ik geen bijkomende middelen om mijn haren naar wens af te stemmen.

Start dan nu maar weer met strelen door de haren van je bink! 

Zo, je weet wat je te doen staat. Kopen dat potje. En opdringen aan je vriendje. Hij zal het strelen achteraf appreciëren en je opdringerig gedoe wel - voor één keer - tolereren.

Het potje bevat 150ml en kostte 9,90 euro. De naam van het winkeltje is me helaas ontsnapt. Kuier wat rond en houd je ogen open, zo groot is het dorp niet. Bovenstaande foto is trouwens genomen in de buurt van het winkeltje, het bevindt zich ergens aan de linkerkant. In ons Belgenland zal je die waarschijnlijk terugvinden in een kapperszaak zoals Pro Duo of bij je L'Oreal kapper.

Greetz,
!T!MBOT