donderdag 13 december 2012

Real Techniques kwasten

Ik kon niet weerstaan aan de hypende Real Techniques by Samantha Chapman kwasten. Tal van enthousiaste beautybloggers prezen deze kwasten de zevende hemel in. Ik moest deze sowieso dus ook hebben. Het assortiment is uitgebreid en er zijn verschillende soorten kwasten beschikbaar. Mijn eerste bestelling zou bestaan uit kwasten die ik nog niet heb, of waarvan ik m'n huidige als ontoereikend beschouw. De Blush Brush en de Face Expert Brush waren de verkorene voor de eerste zending.



De blush kwast is fantastisch. Sommige vinden deze aan de grote kant, ik vind ze perfect. Het profiel is 'tapered' waardoor je met de punt het product precies kunt aanbrengen en vervagen met de platte brede kant. Ik gebruik deze kwast voor blush & bronzer.


De face expert kwast is tevens even fantastisch. De kwast is aan de kleine kant waarmee je precies kan werken en overal bij kan. De haren staan heel dens op elkaar maar toch zacht. Het resultaat is vlekkeloos. Er is wel degelijk een verschil als ik mijn foundation aanbreng met deze kwast of met mijn vingers. Met mijn vingers gaat het net dat tikkeltje sneller en hoef ik achteraf enkel snel m'n handjes te wassen. Met de kwast is het resultaat prachtig. De kwast werkt snel en verspreid het product gelijkmatig zonder een streperig effect achter te laten.


Ik ben dus grote fan van beide kwasten.


De haren zijn ultrasuper zacht. Ze zijn namelijk gemaakt van 'taklon' synthetische vezels. Er zijn geen dieren moeten sneuvelen. Het wassen verloopt gemakkelijk en het drogen erg snel.

De haren blijven mooi op hun plaats in de borstel (en niet op je gezicht of in je wastafel). De puntjes zijn wit zodat je kan zien of deze al dan niet proper is. 


De kwasten die apart, en dus niet in en set, te koop zijn, hebben een platte onderkant, waardoor je ze rechtop kan plaatsen. De meningen over deze feature zijn verdeeld. Persoonlijk hou ik ervan om ze wat meer ruimte te geven en autonoom recht te laten staan.

Ik ben dus erg te spreken over deze kwasten en raad zo ook erg aan aan iedereen die nog een kwast zoekt. Over de andere beschikbare kwasten kan ik nog geen uitspraak doen, maar ik vermoed dat ik minstens even tevreden zal zijn.


Ik kocht mijn kwasten online bij iHerb.com. iHerb.com is een online winkel, gevestigd in USA. Dus als je bestelt, is het goed om te weten dat indien je bestelling onder de 22euro blijft, je vrijgesteld bent van invoerrechten, btw en andere taksen. 22 euro is dus het totaalbedrag, dit is dus inclusief verzendingskosten en je mag geen rekening houden met eventuele kortingen. Spreiden is dus een aanrader. Het duurde ietsje langer dan twee weken tot ik de bestelling in mijn bezit had.

Ze zijn ook verkrijgbaar bij Alice & Jo, een Nederlandse webshop. De prijzen liggen ietwat hoger, maar zijn nog steeds een goede prijs voor deze kwalitatieve attributen.