maandag 17 december 2012

GOSH BB Cream

Iedereen kent wel de gangbare discussie omtrent de Europese BB creams, daar ga ik dus ook niet dieper op in. Ze zijn in essentie eerder een getinte dagcrème en hebben niet zozeer de werking van de Aziatische 'blemish balm' BB creams. Zelf heb ik daar geen probleem mee. Ik zoek eerder een gemakkelijk smerende foundation die een egale teint regelt. Maar foundations zelf vind ik dan persoonlijk niet zo aangenaam. Tot nu toe ben ik nog geen enkele tegengekomen die echt aansluit bij mijn huidskleur of me de hele dag lang geen maskergevoel aanmeet of m'n droge plekjes in de kijker zet. Daarom zocht ik mijn heil in de wereld van de BB creams. De gewone versie van Garnier was ik ietwat beu, dus ging ik eens voor Gosh, toen nog nieuw in de rekken.



Ik kocht de kleuren 02 Beige en 03 Warm Beige. In de winkel kon ik niet goed inschatten welke best aansloot bij m'n huidskleur. 03 Warm Beige gebruikte ik in de weken na het zomerverlof, toen ik nog iets van een  zomerkleurtje had. Eind oktober schakelde ik over naar 02 Beige. Deze sluit nu nog steeds perfect aan bij mijn bleek wintervelletje. Er is nog een lichter kleurtje 01 verkrijgbaar net zoals een donkerder 04.


Ik trek me helemaal niets aan van de verkoopspraatjes van de BB creams en doe alsof het een nieuwe generatie foundation is.
Wat zijn de randvoorwaarden waarmee rekening gehouden moet worden en aan welke eisen moet voldaan worden? Mijn huid is meestal wat aan de droge kant en ziet er soms wat vermoeid uit. M'n rimpels zijn nog binnen de perken. Van rode vlekjes heb ik weinig last. Soms vind ik mijn sproetjes te prominent aanwezig of heb ik last van wat donkere kringen onder m'n ogen. Ik ben dus enkel en alleen op zoek ben naar een getint smeertje dat mijn teint egaliseert met een lichte tot medium dekking, een natuurlijke finish heeft en een beetje wat frisheid doet uitstralen. Deze moet tevens gemakkelijk uitsmeren, goed blijven zitten en m'n poriën op termijn niet verstoppen. Deze Gosh BB cream biedt daar, volgens mij, een perfect antwoord op. 


Op de verpakking staat er dat het een All-in-One is. Een foundation, primer en moisturizer. Daarbovenop heeft die ook een SPF 15. De beloftes worden dus wel ingelast. De verpakking is een simpele tube. Deze werkt hygiënisch gezien je niet  je vingers in het product hoeft. De tube doseert ook goed. Ik trek met de tube, rechtstreeks op m'n gezicht, een 'platte' streep per wang, eentje op m'n voorhoofd en een klein plat erwtje op m'n kin en smeer deze dan uit (De 'platte' strepen meten een vijftal centimeter ongeveer.). Het heeft wel eventjes geduurd tot ik de juiste verhouding/hoeveelheid had ontdekt. Te veel product geraakt niet uitgesmeerd en er ontstaan op den duur zo van die 'rolletjes' door teveel te wrijven. Te weinig product uit zich in niet egale vlakken in m'n gelaat, ook een beetje raar dus.

De materie is aan de vloeibare kant, smeert makkelijk en gelijkmatig uit, droogt niet te snel of te traag en blijft goed zitten. De dekking vind ik eerder medium dan licht. Op plekjes waar ik meer dekking nodig denk te hebben, breng ik voorzichtig nog een dun laagje aan terwijl het vorige laagje net nog niet helemaal droog is.

Op dagen dat mijn huid wat aan de droge kant is, smeer ik eerst een laagje dagcrème. Dat laagje laat ik goed intrekken en breng erna pas de BB cream aan. Anders ontstaan er zo 'rolletjes' tijdens het inwrijven en wordt het een knoeiboel. Andere dagen is m'n huid uit zichzelf voldoende gehydrateerd. Dan breng ik de Gosh BB cream rechtstreeks aan.
Als ik gehaast ben, breng ik de BB cream aan met mijn vingers. Het beste resultaat bekom ik toch wel met de Real Techniques Face Expert Brush waarover ik al schreef, *klik*. De finish is dan net ietwat meer polished en verfijnd, net dat tikkeltje 'flawless-er'.

L: 02 Beige - R: 03 Warm Beige
03 Warm Beige lijkt op de foto erg veel donkerder dan 02 Beige. Eenmaal ze uitgesmeerd zijn, liggen deze tinten erg dicht bij elkaar. Op onderstaande foto zie je eerder een bruin vlekje waar de 03 Warm Beige is uitgesmeerd. Ik kon 'm nog beter inwerken, maar dan was de foto eigenlijk niet echt duidelijk meer. Het kleur 02 Beige sluit vlekkeloos aan bij m'n huidskleur.

L: 02 Beige - R: 03 Warm Beige
Al bij al ben ik erg tevreden en raad ik deze aan. Het resultaat is erg natuurlijk. Het kleur 'blendt' perfect met mijn natuurlijk huidskleur en de dekking is voldoende naar mijn normen.
Persoonlijk zal ik deze waarschijnlijk niet onmiddellijk opnieuw aanschaffen. Niet omdat ik ze niet goed genoeg vind, integendeel, ik vind ze echt super. Eerder omdat ik al twee tubes bezit en erg nieuwsgierig ben naar de nieuwe BB cream van La Roche-Posay.

Gosh BB Cream is te koop in het Kruidvat. Een tube bevat 30ml en kost 12,99 euro.