donderdag 17 januari 2013

Lauren Conrad - Style

Onder de kerstboom lag onlangs een ouderwets cadeautje op me te wachten: een boek. In dit huidig digitaal tijdperk vind ik het vaak eens leuk om eens op een nostalgische wijze te ontspannen. Zetel, dekentje, dozijn kussens, theetje, vriestemperaturen buiten, verwarming op stand 'tropical', gezellige leesverlichting, boek... Mmm, zalig. Jammer dat mijn boek uit is - gelukkig dat mijn boek uit is. Nu kan ik immers mijn enthousiasme met jullie delen.

 
Lauren Conrad's boek bevat tips and tricks om je eigen 'exterieur' te ontwikkelen, ontwerpen en uit te voeren, volgens je 'interieur'. Het boek bestaat uit drie delen: mode, beauty en lifestyle. Elk deel is onderverdeeld in verschillende hoofdstukken die verder ingaan op het deel-thema. Het deel mode bijvoorbeeld behandelt welke 'key-pieces' je absoluut moet bezitten, op welke manier je op zoek gaat naar items die je nodig hebt, hoe je je collectie ordent, wat je doet met accessoires en tot slot hoe je jezelf aankleedt. Het deel beauty handelt - surprise surprise - over haar en make-up. Het derde en laatste deel lifestyle bespreekt hoe je je best kleed voor werk of school, hoe je je bagage in elkaar puzzelt voor een welbepaalde uitstap of reis en tot slot hoe je je kleedt voor een feest of een gelegenheid.

Het boek is op een luchtige en simpele manier geschreven en leest erg vlot. Ik heb alvast enkele zaken opgestoken. In het boek legt Lauren Conrad ook uit hoe ze tot haar signature make-up is gekomen. Ze verwijst ook naar haar make-up artist Amy Nadine die hielp haar signature look verder te perfectioneren en die haar opmaakt voor specialere gelegenheden of opnames - *blog Amy Nadine*. Op youtube vindt je tevens een overload aan clipjes met samenwerkingen tussen Lauren en Amy, bijvoorbeeld *dit clipje* of *deze youtuber*. Ik heb alvast enkele dingen bijgeleerd.


Lauren Conrad - Style is o.a. te koop in Dreamland. Het boek ligt niet in voorraad bij Standaard Boekhandel, maar is er makkelijk te bestellen.