donderdag 3 januari 2013

GOSH natural touch cream blusher & bronzing shimmer powder

Op m'n zoektocht naar de perfecte blush kwam ik deze twee 'specialekes' tegen van Gosh. Veel ken ik niet van Gosh, enkel hun BB, en daar ben ik best wel tevreden over. (artikel: *klik*) Lang twijfelde ik niet. Geen enkel ander drogisterij merk verkoopt een cream blusher of zo een type bronzing powder.
Ik kocht de natural touch cream blusher in het kleur 005 lusty pink en de bronzing shimmer powder in het kleur 002 pink.





De natural touch cream blusher trok mijn aandacht. Ik heb al een tijdje het gevoel dat poeder blushes niet zo lang op m'n huid blijven zitten. Welk merk ook. Met of zonder een basis (foundation, primer, dagcrème, ...). Daarom besloot ik mijn heil te zoeken bij de vloeibare producten. Eerlijk, geen makkie als je binnen het drogisterij assortiment wil blijven. Mijn principe is om eerst een product of type product low-cost uit te testen voor aleer ik investeer in een high-end versie. Ik kocht de natural cream touch blush in het kleur 005 lusty pink. Er was tevens een zalmroze-oranje versie beschikbaar.


De verpakking is stevig en herbergt een fel kleurtje, een extreem fel en warm roze. Als het creamy product in aanraking komt met je vinger en diens lichaamswarmte, smelt het onmiddellijk. Niet dat het op zich anders hard aanvoelt. Opgepast met de pigmentatie. Die is enorm. Wat ik op m'n vinger heb op bovenstaande foto is twee tot drie keer de dosis die ik per wang zou aanbrengen. Het goedje smeert relatief makkelijk uit op de huid, maar het 'verblenden' verloopt minder fantastisch. Je moet echt de tijd nemen om het product goed op zijn plaats te krijgen. Eenmaal het er is, blijft het er wel flink zitten. Missie volbracht voor de houdbaarheidsduur, maar nu heb ik een extra uitdaging met het aanbrengen. Het liefst zou ik een kwast gebruiken opdat de vingertjes gevrijwaard zouden blijven van dit goedje, maar ik bezit nog geen kleine stipling kwast. Met een kleine stipling kwast zou je, volgens mij, het product het snelst en makkelijkst kunnen aanbrengen. 



Ik krijg een roze en gezonde 'flush' op mijn wangen en ben tevreden over de houdbaarheid op mijn huid. Nu moet ik enkel nog goed oefenen in het subtiel, snel en proper aanbrengen.


De bronzing shimmer powder kocht ik in het kleur 002 pink. Er was tevens een bruinere en meer oranje variant beschikbaar. Al een tijdje ben ik op zoek naar niet-oranje poeders om mee te contouren en highlighten. Het enige wat me bij dit exemplaar niet aanstaat zijn die grove gouden chunky glitters. Glitters in make-up of nagellak liggen gewoonweg niet in mijn smaak. Gelukkig las ik op het internet al dat het om een overspray zou gaan die snel zou verdwijnen.


De verpakking voelt, net zoals van de natural touch cream blusher, stevig aan. Het bronzing shimmer powder bevat vijf kleuren. Van wit, naar een peachy-roze, naar een donkerder oud-roze. Als ik naar  de pan kijk, denk ik nog altijd dat ik dit poedertje als een bronzer zou kunnen gebruiken voor te shapen, eenmaal ik verlost ben van die chunky gouden glitters. Mispoes. Laat dit poeder nu net zo goed als hetzelfde kleur zijn als mijn huidige bleke winterse huidskleur. In de zomer, als ik enkele tinten donkerder ben, zou dit een perfecte highlighter kunnen zijn. Want eenmaal de chunky gouden glitters weg zijn, laat dit poeder wel een erg subtiele en mooie glow na op m'n huid, zonder poriën te benadrukken. 
Soms draag ik het als een blush. Dan krijg ik een erg subtiele en natuurlijke glow over mijn wangen. Het is absoluut niet zichtbaar dat ik iets van make-up draag, eerder dat ik er gezond en stralend uitzie. Op zich is dit dus geen miskoop. Ik gebruik dit bronzing shimmer powder gewoon voor een ander doeleinde dan vooropgesteld, maar daarom niet minder graag, integendeel. De laatste twee weken draag ik enkel wat concealer als ik slecht of minder geslapen heb onder mijn ogen en wat van deze glow op mijn wangen. 
Volgens mij zullen enkel mensen met een erg lichte, porseleinen wit huidje dit als een echte bronzer kunnen gebruiken.

De chunky overspray glitters zijn verdwenen na enkele keren met de blushkwast te passeren.
Op bovenstaande foto zie je dat de glitters verdwenen zijn na enkele vegen. En gelukkig maar. Stel je voor dat je met die glitters letterlijk over straat zou moeten. Op onderstaande swatchfoto's heb ik het poeder erg moeten opbouwen zodat het wat zichtbaar zou zijn op de foto. In het echt is het kleur een half tintje donkerder dan mijn huid en valt dus absoluut niet echt op. Het kleur is peachy, maar met een oud-roze/bruine ondertoon, geen oranje dus. Op de swatchfoto's komt dit misschien ietwat over gezien ze in volle zon gemaakt zijn. Op de bovenste swatchfoto zie je tevens ietwat verdwaalde gouden chunky glitters.


Weer eens aangenaam verrast van Gosh. Ik sta nu nog meer te popelen om hun producten te ontdekken. Ik ben bijvoorbeeld erg nieuwsgierig naar die gigantische 'pot' bronzing poeder voor in de zomer.

Extreem jammer vind ik het dat Kruidvat hun producten in meters plakband wikkelt, tegen diefstal... Het is altijd zo een karwei die te verwijderen. En eraan laten is geen optie, ik wil geen vies boeltje in mijn make-up lades. De schade op deze twee blushes zit m vooral in de achterkant. Ik kan niet aflezen hoeveel product er inzit en welke ingredienten. Bummer.


De natural touch cream blusher kost 8,99 euro. Het bronzing shimmer powder kost 8,49 euro. Beide maken deel uit van het vast assortiment van Gosh en zijn verkrijgbaar in het Kruidvat.