maandag 21 januari 2013

L'Oreal Color Infaillible

L'Oreal's Color Infaillible zijn al bijna een jaar verkrijgbaar in de winkels. Ik ben van mening dat deze in de beautyblogwereld te weinig liefde krijgen, vandaar dat ik er erg graag een artkel aan wil wijden. Ondertussen heb ik ze ook erg grondig kunnen testen. 



Mijn collectie bestaat uit zes shimmery kleurtjes: 

  • 013 Burning Black: erg diep, donker burgundy rood/paars
  • 012 Endless Chocolate: warm bruin
  • 021, Sahara Tresure: gouden taupe
  • 009 Permanent Kaki: warm groen
  • 004 Forever Pink: champagne-roze
  • 002 Hourglass Beige: champagne
De collectie werd, enkele maanden na de lancering, aangevuld met matte kleurtjes. Voor deze liep ik niet meteen warm gezien ik op vele US blogs las dat het pigment absoluut niet fantastisch was, zeker niet in de lijn van de shimmery uitvoering.

De textuur van de Color Infaillible is erg speciaal. Het is precies een los poeder dat creamy aanvoelt. In essentie zouden de oogschaduw- of poederpartikels door erg fijne olie omringd zijn. Een relatief nieuwe of eerder vernieuwende technologie. Zo zou je het creamy effect kunnen verklaren. Je moet dus ook opletten en het potje telkens goed afsluiten opdat het product niet opdroogt. Vergelijk maar eens het product met de testers die al een lange periode in de winkel zonder dekseltje liggen. Je zal het verschil wel merken. 

Het effect van deze technologie vind ik fantastisch. De kleuren zijn enorm rijk, zijn niet 'vlak en zien er fantastisch uit op de oogleden. De textuur voelt creamy, en zelfs silky, aan in de verpakking. Ik breng het product aan met mijn vingers, en op mijn vingers is het nog steeds creamy. Eenmaal ik het op mijn oogleden dep, zie je dat het om een poeder-oogschaduw gaat. Maar het effect is allesbehalve poederig. Integendeel, het is creamy-shiny-metallic met glans. Een heuse omschrijving, ik weet het, maar ik kan jammergenoeg niet op foto vastleggen hoe fantastisch het effect is.


Het potje bevat een soort dekseltje dat je moet bewaren: om het product opnieuw aan te duwen indien nodig, om het poeder bij transport op zijn plaats te houden en om uitdrogen te verhinderen.


Het pigment is fantastisch, net zoals de staying power. De oogschaduw blijft bij mij heel de dag perfect op zijn plaats zitten. Ook al zijn de kleurtjes erg shimmery en bevatten ze micro glitters, van fallout heb ik geen last. 's Avonds gaat het verwijderen vlot. Het uitblenden of vervagen verloopt moeiteloos, net zoals het blenden van de kleurtjes onderling. Ik ben dus erg enthousiast over deze lijn en vind dat ze op het internet wat meer liefde zouden moeten krijgen.

Op de swatches komen de kleuren erg eenvoudig en vlak over. Jammergenoeg. In realiteit zijn de kleuren enorm intens en erg rijk van structuur en kleur. Aan de hand van onderstaande foto's oordeel je dus best niet. Beschouw ze eerder als een kleurrichtlijn. Je swatcht ze best eens in de winkel. Let wel op dat de testers er 'vers' uit ziet, anders krijg je een vertekend/geen correct beeld.

v. L nr. R.: 013 Burning Black, 012 Endless Chocolate, 021 Sahara Tresure, 009 Permanent Kaki, 004 Forever Pink, 002 Hourglass Beige
Voor een dagelijkse look breng ik 02 Hourglass Beige over het bewegend ooglid aan met mijn ringvinger en trek ik met een fijn, schuin afgesneden eyeliner penseeltje een lijntje langs mijn bovenste wimperrand met 013 Burning Black. Om het wat dramatischer te maken, of voor een avondlook, breng ik 021 Sahara Tresure aan in de 'crease' en zet ik er ook de 'outer-V' mee aan.

Ik ben big fan van deze lijn. Jammer dat er in Belgie minder kleurtjes dan Frankrijk of Duitsland verkocht worden, het assortiment is er precies dubbel zo groot als in ons klein landje. Nu, dan kan je tenminste eens een specialer souvenir van een reisje of citytripje meenemen :)

Een mono bevat 3,5 gram product, kost gemiddeld 11,50 euro en is o.a. verkrijgbaar bij Kruidvat, Di, ...

013 Burning Black en 021 Sahara Tresure zag ik nog niet in Belgie. 013 Burning Black kocht ik op reis in Bulgarije, terwijl 021 Sahara Tresure ik op reis in Duitsland kocht.