donderdag 10 januari 2013

Mijn nagellak routine #1


Eindelijk heb ik mijn perfecte nagelverzorging gevonden. En het zijn allemaal extreme budget producten. Het hoeft niet altijd duur te zijn als budget stuff prima diensten leveren.

Gezien ik twee maal per maand mijn nagellakkleurtje switch, doe ik mijn verzorging ook maar tweemaal per maand. Dan zijn mijn nagels al een deftig stuk gegroeid. Tegen alle beauty-wetten in, knip ik mijn nagels af met een simpele nagelknipper, om ze dan in model te vijlen. De Essence Studio Nails vijl heeft zes verschillende korrels schuurpapier, van erg grof om de lengte in te korten tot extra fijn om je nagel op te polijsten. De Essence Studio Nails Fast Cuticle Remover breng ik rijkelijk aan op mijn nagelriemen, laat die enkele minuten goed inwerken om die met het rubberen Beauty Essentials bokkepootje voorzichtig terug te duwen.

Jaren heb ik last van afbladerende nagels, precies de structuur van bladerdeeg. Nagellak langer dan een dagje tip- of chipvrij houden was dus ook onmogelijk. Sinds enkele maanden gebruik ik de Essence Studio Nails Step 1 Nail Fixing System als basecoat. Deze basecoat bevat erg kleine vezeltjes. Ik heb de indruk dat deze echt bijdragen tot de sterkte van mijn nagels, waardoor deze ook niet meer afbladeren. Wel voorzichtig zijn met dit smeertje. Ervaring leert dat een flinterdun laagje volstaat, droogt tevens erg snel. Opgelet: Een ietwat dikker laagje is zo goed als gedoemd om nooit volledig op te drogen. Na een flinterdun laagje basecoat, breng ik twee dunne laagjes nagellak aan. Deze laat ik in tussentijd voldoende drogen. De vezeltjes van de basecoat worden dan meteen ook onzichtbaar, of 'weggewerkt door nivellering'. Als topcoat breng ik Catrice Quick Dry & High Shine Top Coat aan. Deze droogt erg snel en geeft een mooie, glossy finish aan de nagels. 
Om echt zeker te zijn dat al die lagen droog zijn, verstuif ik, een minuutje nadat ik de topcoat heb aangebracht de Rapid Dry For Nails en ben ik good to go. Essence heeft een vergelijkbaar product in het assortiment, maar dan in druppelvorm: Essence Nail Art Express Dry Drops. Persoonlijk vind ik de verstuiver net aangenamer en sneller werken dan het pipetje. Als finishing touch smeer ik mijn nagelriemen in met de Essence Studio Nails Extra Moisturizing Nail Balm of de Essence Studio Nails Caring Nail Oil, afhankelijk van de toestand van mijn vingertopjes. 
vezeltjes van de Essence Studio Nails Step 1 Nail Fixing System
Voila, dit was mijn nagellak routine. Dit ritueel neemt een half uur in beslag, maar dan moet ik er twee weken niet meer aan denken. Ik moet er wel bij vermelden dat ik van nature erg harde nagels heb en ze graag kort draag. Mijn nagellak blijft gelukkig zo lang goed op zijn plaats. Ik ben zo blij dat ik na jaren sukkelen mijn perfecte producten ontdekt heb, en dan nog aan een mini-prijsje. 

Prijzen:
Essence Studio Nails vijl: 1,99 euro - Kruidvat
Essence Studio Nails Fast Cuticle Remover: 1,89 euro - Kruidvat
Beauty Essentials bokkepootje: 1,79 euro - Kruidvat
Essence Studio Nails Step 1 Nail Fixing System: 1,89 euro - Kruidvat
Catrice Quick Dry & High Shine Top Coat: 2,79 euro - Kruidvat
Rapid Dry For Nails: 3,50 euro - Di
Essence Nail Art Express Dry Drops: 1,99 euro - Kruidvat
Essence Studio Nails Extra Moisturizing Nail Balm: 1,99 euro - Kruidvat
Essence Studio Nails Caring Nail Oil: 1,99 euro - Kruidvat

De Essence Studio Nails lijn is verkrijgbaar in Kruidvat-filialen met een tweede/extra Essence schap.